ΣΕΗ

ΔΤ ΕΦΟΡΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ – ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ και ΩΡΕΣ ΕΚΛΟΓΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνάδελφοι, σας ενημερώνουμε ότι οι αρχαιρεσίες του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών θα διεξαχθούν:

Στα Τρίκαλα την Δευτέρα 30 Μαρτίου και ώρες 17:30 μέχρι και τις 20:30 στο Εργατικό κέντρο Τρικάλων ,Βασίλη Τσιτσάνη 28, Τρίκαλα

Στην Αθήνα από την Παρασκευή 3 Απριλίου μέχρι και την Μ. Δευτέρα 6 Απριλίου, καθημερινά από τις 10:00 μέχρι και τις 19:00 στα γραφεία του σωματείου, Κάνιγγος 33, Αθήνα.

Στην Θεσσαλονίκη την Κυριακή 5 Απριλίου και ώρες 11:00 μέχρι και τις 19:00 , την Μ. Δευτέρα 6 Απριλίου και ώρες 11:00 μέχρι και τις 19:00 στο Βασιλικό Θέατρο (επίπεδο +1), Εθνικής Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη

Στην Πάτρα την Κυριακή 5 Απριλίου και ώρες 11:00 μέχρι και τις 17:00 στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Όθωνος – Αμαλίας 6 (κτίριο Μπάρρυ) Πάτρα

Στην Λάρισα την Μ. Δευτέρα 6 Απριλίου και ώρες 17:00 μέχρι και τις 20:00 στο Θεσσαλικό Θέατρο “Κώστας Τσιάνος”, Μύλος του παππα, Γεωργιάδου 53, Λάρισα

Στο Βόλο την Κυριακή 5 Απριλίου και ώρες 17:00 μέχρι τις 20:00 στο συνδικάτο Τροφίμων – Ποτών (Μακρυνίτσης 27, Βόλος)

Στα Χανιά την Κυριακή 5 Απριλίου και ώρες 17:00 μέχρι και τις 19:00 στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Χανίων στον 1ο όροφο, μικρή αίθουσα (Μάρκου Μπότσαρη 68, Χανιά)

Στο Ηράκλειο την Κυριακή 5 Απριλίου και ώρες 10:00 μέχρι και τις 14:00 στο Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου (Λεωφόρος Δημοκρατίας 10, Ηράκλειο Κρήτης)

Ψηφίζουμε με:

την αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης

Καλούμε τους συναδέλφους ηθοποιούς, μέλη του Σωματείου, να δώσουν δυναμικό παρόν.

Τυχόν εκκρεμότητες σε σχέση με τις συνδρομές, για όλους όσοι είστε ήδη τακτικά μέλη του σωματείου (έχετε ήδη αριθμό μητρώου τακτικού μέλους ΣΕΗ), μπορούν να τακτοποιηθούν ακόμα και την ίδια ημέρα.

Σας ενημερώνουμε ότι με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ ενημερώνουμε ότι:

– όσα μέλη έχουν ήδη περισσότερα των 10 μηνών χρέη μπορούν να συμμετάσχουν στις εκλογές

πληρώνοντας το ποσό των 30€.

Το ποσό αυτό εξασφαλίζει τη συμμετοχή τους καθιστώντας τους οικονομικά εντάξει μόνο για τις

εκλογές του 2026, ενώ τα υπόλοιπα χρέη παραμένουν.

– υπάρχει διακανονισμός χρεών με 50€ που διαγράφει τα υπόλοιπα χρέη, για τα μέλη που θέλουν να αποπληρώσουν τις συνδρομές τους και έχουν χρέη πάνω από 2 χρόνια

Η Εφορευτικη Επιτροπη του ΣΕΗ

ΔΤ εφ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ και ΩΡΕΣ ΕΚΛΟΓΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΕΦΟΡΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Συνάδελφοι, μετά τη συνεδρίαση της εφορευτικής επιτροπής του ΣΕΗ για τις αρχαιρεσίες του 2026, σας ενημερώνουμε ότι

Οι εκλογές του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών θα διεξαχθούν:

Στα Τρίκαλα την Δευτέρα 30 Μαρτίου και ώρες 17:30 μέχρι και τις 20:30 στο Εργατικό κέντρο Τρικάλων ,Βασίλη Τσιτσάνη 28, Τρίκαλα

Στην Αθήνα από την Παρασκευή 3 Απριλίου μέχρι και την Μ. Δευτέρα 6 Απριλίου, καθημερινά από τις 10:00 μέχρι και τις 19:00 στα γραφεία του σωματείου, Κάνιγγος 33, Αθήνα.

Στην Θεσσαλονίκη την Κυριακή 5 Απριλίου και ώρες 11:00 μέχρι και τις 19:00 , την Μ. Δευτέρα 6 Απριλίου και ώρες 11:00 μέχρι και τις 19:00

Στην Πάτρα την Κυριακή 5 Απριλίου και ώρες 11:00 μέχρι και τις 17:00

Στην Λάρισα την Μ. Δευτέρα 6 Απριλίου και ώρες 17:00 μέχρι και τις 20:00

Στο Βόλο την Κυριακή 5 Απριλίου και ώρες 17:00 μέχρι τις 20:00

Στα Χανιά την Κυριακή 5 Απριλίου και ώρες 17:00 μέχρι και τις 19:00

Στο Ηράκλειο την Κυριακή 5 Απριλίου και ώρες 10:00 μέχρι και τις 14:00

Οι τοποθεσίες για Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Ηράκλειο και Χανιά θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες.

Ψηφίζουμε με:

την αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης

Καλούμε τους συναδέλφους ηθοποιούς, μέλη του Σωματείου, να δώσουν δυναμικό παρόν.

Τυχόν εκκρεμότητες σε σχέση με τις συνδρομές, για όλους όσοι είστε ήδη τακτικά μέλη του σωματείου (έχετε ήδη αριθμό μητρώου τακτικού μέλους ΣΕΗ), μπορούν να τακτοποιηθούν ακόμα και την ίδια ημέρα.

Σας ενημερώνουμε ότι με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ ενημερώνουμε ότι:

– όσα μέλη έχουν ήδη περισσότερα των 10 μηνών χρέη μπορούν να συμμετάσχουν στις εκλογές

πληρώνοντας το ποσό των 30€.

Το ποσό αυτό εξασφαλίζει τη συμμετοχή τους καθιστώντας τους οικονομικά εντάξει μόνο για τις

εκλογές του 2026, ενώ τα υπόλοιπα χρέη παραμένουν.

– υπάρχει διακανονισμός χρεών με 50€ που διαγράφει τα υπόλοιπα χρέη, για τα μέλη που θέλουν να αποπληρώσουν τις συνδρομές τους και έχουν χρέη πάνω από 2 χρόνια

Η Εφορευτικη Επιτροπη του ΣΕΗ

ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΕΦΟΡΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ 2026

Σήμερα Tρίτη 24/03/26 συνεδρίασε η εφορευτική επιτροπή που εξελέγη από την εκλοαγοπολογιστική συνέλευση της Δευτέρας 23/03/26 και αποφάσισε τα εξής:

1 Προϊστάμενος της εφορευτικής επιτροπής να είναι ο Σπύρος Κοντορίζος

2 Γραμματέας της εφορευτικής επιτροπής να είναι η Αγγελική Ξένου.

Αποφασίστηκαν οι ημερομηνίες διεξαγωγής των εκλογών ως εξής:

Αθήνα 3- 6 Απριλίου 2026 και ώρες 10.00 –19.00 στα γραφεία του Σωματείου μας (Κάνιγγος 33, Αθήνα)

Επίσης αποφασίστηκε να διεξαχθούν εκλογές στις εξής πόλεις: Θεσσαλονίκη ,Χανιά ,Ηράκλειο,

Πάτρα,Λάρισα,Βόλος ,Τρίκαλα.

Όσον αφορά τα Τρίκαλα οι εκλογές θα διεξαχθούν τη Δευτέρα 30/03/26

Οι μέρες, ώρες και η τοποθεσία των υπολοίπων πόλεων θα ανακοινωθούν σε δεύτερο χρόνο.

Αποφασίστηκε επίσης η κατάθεση ψηφοδελτίων να γίνεται έως την Πέμπτη 26/03/26 στις 20.00 αυστηρά και ότι όποιος συνάδελφος δεν έχει ολοκληρώσει ακόμα την εγγραφή του, θα πρέπει, για να μπορεί να έχει δικαίωμα ψήφου στις εκλογές, να έχει ολοκληρώσει την εγγραφή του μέχρι την Παρασκευή 27/03 και ώρα 17.00.

 

Αθήνα, 24/03/26

Ο Προϊσταμένος                      Η Γραμματέας

Σπύρος Κοντορίζος                Αγγελική Ξένου

 

τα μέλη

Μικαέλα Δανά

Φανή Μητσοπούλου

Φαίδρα Παπανικολαού

Ζωτης Βλάσσης

Κωνσταντίνος Ραβνιωτόπουλος

Βασίλης Καρμίρης

 

ΜΑΖΕΜΑ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΗΝ ΚΟΥΒΑ

Συνάδελφοι,
Εν μέσω της τελευταίας επίθεσης των ΗΠΑ στο νησί, περισσότεροι από 100 Κουβανοί καλλιτέχνες, διανοούμενοι, χορευτές, μουσικοί και συγγραφείς απευθύνουν κάλεσμα σε εργαζόμενους στον πολιτισμό σε όλο τον κόσμο να σταθούν αλληλέγγυοι στην Κούβα απέναντι στον πετρελαϊκό αποκλεισμό, ο οποίος έχει βυθίσει το νησί σε βαθιά ενεργειακή και ανθρωπιστική κρίση.
Ακολουθεί το κείμενο για συλλογή υπογραφών:
 
Ανοικτή επιστολή περισσότερων από 100 Κουβανών καλλιτεχνών και διανοουμένων προς καλλιτέχνες και διανοούμενους σε όλο τον κόσμο:
“Η Κούβα αγωνίζεται εδώ και αιώνες, πρώτα για να κατακτήσει την ανεξαρτησία της και ύστερα για να την υπερασπιστεί άνευ όρων. Αυτή η αντίσταση απέναντι στην πιο ισχυρή και αρπακτική αυτοκρατορία στην ανθρώπινη ιστορία έχει επιτευχθεί μέσα από τις τεράστιες θυσίες
του λαού της. Η συνειδητή αντίσταση όσων από εμάς ζούμε στο αρχιπέλαγος πηγάζει από πεποιθήσεις και λόγους που μάθαμε εδώ και πολύ καιρό.
Ο José Martí, ο μεγάλος ποιητής και πατριώτης, όρισε το ευγενές μας πεπρωμένο το 1894:
«Οι Αντίλλες βρίσκονται στο σημείο ισορροπίας της Αμερικής και, αν υποδουλωθούν, θα χρησιμεύσουν απλώς ως προγεφύρωμα για τον πόλεμο μιας αυτοκρατορικής δημοκρατίας».
Ο μεγαλύτερος πλούτος της Κούβας βρίσκεται στους ανθρώπους της. Δεν διαθέτουμε πετρελαϊκά αποθέματα ή άλλους ιδιαίτερα περιζήτητους φυσικούς πόρους, όμως έχουμε αναπτύξει ανθρώπινο κεφάλαιο ικανό να διαμορφώνει ανθεκτικότητα μέσω της δημιουργικότητας και της
γνώσης.
Η Κούβα δεν προάγει την τρομοκρατία, αν και έχει υπάρξει θύμα της. Αγαπάμε την ειρήνη, άρρηκτα δεμένη με την ανεξαρτησία μας. Πάντα επιδιώκαμε να οικοδομήσουμε μια δίκαιη και αλληλέγγυα κοινωνία.
Εξαλείψαμε τον αναλφαβητισμό και μειώσαμε τη βρεφική και μητρική θνησιμότητα σε επίπεδα αντίστοιχα των ανεπτυγμένων χωρών. Στέλνουμε γιατρούς και εκπαιδευτικούς σε άλλα έθνη, όταν άλλοι ρίχνουν μόνο βόμβες. Δημιουργούμε εμβόλια που διανέμονται δωρεάν. Προωθούμε
τον αθλητισμό ως δικαίωμα του λαού και είμαστε η ισπανόφωνη χώρα με τα περισσότερα ολυμπιακά μετάλλια στην ιστορία.
Διαθέτουμε δωρεάν σύστημα σχολών τέχνης, που έχει εκπαιδεύσει χορευτές, ηθοποιούς, ζωγράφους, κινηματογραφιστές, μουσικούς… πολλούς προερχόμενους από ταπεινές κοινωνικές καταβολές, οι οποίοι δημιούργησαν ένα ισχυρό καλλιτεχνικό κίνημα με διεθνή αναγνώριση.
Από τον επαναστατικό θρίαμβο του 1959, φιλοδοξούμε να πετύχουμε το υψηλότερο πολιτιστικό επίπεδο για τον λαό μας.
Ο Φιδέλ μάς έδειξε ότι ο αναλφαβητισμός μπορεί να εξαλειφθεί και ότι πρέπει να αγωνιστούμε για την εξάλειψη του ρατσισμού και των διακρίσεων σε όλες τους τις μορφές, με νομικό πλαίσιο και ενεργή επαγρύπνηση. Προχωρούμε στην ενσωμάτωση και υπεράσπιση των δικαιωμάτων
των γυναικών, οι οποίες
σήμερα υπηρετούν ως βουλεύτριες, ηγετικά στελέχη και επαγγελματίες επί ίσοις όροις με τους άνδρες. Εγκρίναμε έναν προοδευτικό Οικογενειακό Κώδικα που προστατεύει την αγάπη στις διαφορετικές μορφές ύπαρξής της.
Παρά τον οικονομικό, εμπορικό και χρηματοπιστωτικό αποκλεισμό που έχει επιβληθεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες από το 1962 και ο οποίος σφίγγει διαρκώς μέχρι ασφυξίας, εφαρμοζόμενος από τη σημερινή κυβέρνηση των ΗΠΑ, δεν εγκαταλείπουμε τα όνειρά μας για ευημερία,
δικαιοσύνη και ειρήνη.
Η αντίσταση μάς κοστίζει και επιβάλλει καθημερινά μεγάλες θυσίες στον λαό μας, ενώ σημαίνει ότι αντιμετωπίζουμε με στωικότητα τη σκληρότητα των εξωεδαφικών μέτρων της κυβέρνησης των ΗΠΑ.
Η αυτοκρατορία ισχυρίζεται ότι η Κούβα αποτελεί απειλή για την εθνική της ασφάλεια, κάτι γελοίο και αβάσιμο. Έχει επιβάλει πετρελαϊκό αποκλεισμό, με αποτέλεσμα την παράλυση νοσοκομείων, σχολείων, βιομηχανιών και μεταφορών.
Προσπαθούν να εμποδίσουν τους γιατρούς μας να σώζουν ζωές, να παραλύσουν το δωρεάν και καθολικό μας εκπαιδευτικό σύστημα, να μας βυθίσουν στην πείνα, στη στέρηση
ενέργειας για την εξασφάλιση πόσιμου νερού και μαγειρέματος. Με λίγα λόγια, επιδιώκουν να σβήσουν αργά και αιματηρά μια χώρα.
Η Κούβα αντιστέκεται και θα συνεχίσει να αντιστέκεται σε αυτή την απάνθρωπη επίθεση, αλλά βασίζεται στην ενεργή αλληλεγγύη όλων των έντιμων, ανθρωπιστών και καλής θέλησης ανθρώπων του κόσμου. Πρόκειται για την αποτροπή μιας γενοκτονικής πράξης και τη σωτηρία
ενός ηρωικού λαού, του οποίου το μοναδικό «έγκλημα και απειλή» ήταν η υπεράσπιση της κυριαρχίας του.
Η Κούβα δεν επιτέθηκε ποτέ σε κανένα έθνος. Η Κούβα ασκεί διεθνή αλληλεγγύη ακόμη και υπό συνθήκες ακραίου αποκλεισμού. Το να είσαι σήμερα με την Κούβα σημαίνει να υπερασπίζεσαι την ειρήνη και το δικαίωμα όλων των λαών, όσο μικροί κι αν είναι, στην πλήρη άσκηση
της κυριαρχίας τους.
Η Union of Writers and Artists of Cuba καλεί όλους τους διανοούμενους και δημιουργούς παγκοσμίως να κινητοποιηθούν για την υπεράσπιση της κουβανικής υπόθεσης.
Όπως όρισε ο Martí το 1895, γράφοντας για το καθήκον μας στην Αμερική:
«Όποιος ξεσηκώνεται σήμερα για την Κούβα,
ξεσηκώνεται για όλες τις εποχές».”
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ με ονοματεπώνυμο και ιδιότητα, στέλνοντας μέιλ στο me.tin.cuba.sei@gmail.com και από κάτω στα σχόλια.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Σ.Ε.Η. ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ

Συνάδελφε, συναδέλφισσα!

Τώρα λαϊκός ξεσηκωμός! Να δώσει διέξοδο ο οργανωμένος λαός, οι λαοί όλου του κόσμου με την πάλη τους!

Ζούμε καταστάσεις που η ανθρωπότητα είχε να ζήσει ολόκληρες γενιές! Η ιμπεριαλιστική επέμβαση στο Ιράν και η κλιμάκωση του πολέμου στη Μέση Ανατολή από τα κράτη – τρομοκράτες των ΗΠΑ και Ισραήλ έχουν οξύνει όλες τις αντιθέσεις του συστήματος. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, είναι η ώρα να εκφράσουμε την απόλυτη αντίθεση μας στο να γίνουμε θύτες για άλλους λαούς, στο να γίνουμε εμείς και η τέχνη μας πυρομαχικά στους άδικους πολέμους τους!

 

Με ευθύνη της κυβέρνησης η χώρα εμπλέκεται σε έναν βάρβαρο πόλεμο που εξαπλώνεται στη Μέση Ανατολή, στη Μεσόγειο, και που μπορεί να γενικευτεί. Έχει μετατρέψει την Ελλάδα σε ορμητήριο πολέμου, σπέρνοντας βάσεις παντού, αξιοποιώντας λιμάνια και αεροδρόμια, δίνοντας γην και ύδωρ στους ιμπεριαλιστές, ενώ στα σχέδιά τους είναι και η αποστολή νέων στρατευμάτων εκτός των συνόρων. Αυτή η πολιτική είναι που μετατρέπει τον λαό μας σε στόχο. Ο δικός τους πόλεμος δεν είναι και δικός μας.

Να μην ανεχτούμε το θέατρο του παραλόγου! Μας λένε με θράσος πως τα στρατεύματα, οι φρεγάτες, οι πυροβολαρχίες στέλνονται για τα συμφέροντα του ελληνισμού στην Κύπρο και αλλού. Για τον ίδιο ελληνισμό στέλνονται στην Βουλγαρία; Ποιος ελληνισμός υπάρχει στα στενά του Ορμούζ, πέρα από τους Έλληνες εφοπλιστές; Το ίδιο κινδυνεύουν αυτοί και το ίδιο τα πληρώματα των πλοίων; Να μην ανεχτούμε τα αδέρφια μας στα καράβια να ρισκάρουν τη ζωή τους για τα κέρδη των εφοπλιστών.

Ακόμα περισσότερο, γίνεται κάθε μέρα όλο και πιο φανερό πως η προπαγάνδα που σερβίρουν τόσα χρόνια περί «ομπρέλας ασφαλείας» μέσα από τη συμμετοχή στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ καταρρέει κάτω από το βάρος της πραγματικότητας. Αποκαλύπτεται πλέον με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο πως αποτελεί παράγοντα άμεσης εμπλοκής και στοχοποίησης. Ήδη συμβαίνει στην υπό κατοχή από νατοϊκή δύναμη Κυπριακή Δημοκρατία… 

 

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, μέσα από τη συλλογική δράση και την τέχνη, να κάνουμε ό,τι χρειάζεται, μαζί με όλο το λαό μας, προκειμένου να μην γίνουμε οι ηθοποιοί και οι άνθρωποι του πολιτισμού απαθείς θεατές στη σφαγή των αμάχων και των παιδιών. Βάζουμε τώρα φρένο στα σχέδιά τους να αξιοποιήσουν τον Πολιτισμό για να διαδώσουν τις ψευτιές και τη βαρβαρότητα του πολέμου. Δεν θα δεχθούμε να συνηθίσουμε σε εικόνες νεκρών παιδιών, όσο κι αν το προσπαθούν αυτοί που ξεδιάντροπα μιλάνε για φέρετρα με ευρωπαϊκές σημαίες.

 

Απέναντι στη βαρβαρότητα της εκμετάλλευσης και του πολέμου, προτάσσουμε σωματεία ισχυρά, που δεν υποτάσσονται στη στρατηγική των συστημικών κυβερνήσεων, της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Δεν ψάχνουμε «σωτήρες» που θα συνεχίσουν την ίδια ληστρική πολιτική στήριξης των μονοπωλίων σε «ειρήνη» και σε πόλεμο, όπως όλες οι προηγούμενες και η σημερινή κυβέρνηση! Δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να καλλιεργεί τη μοιρολατρία και την υποταγή, την ίδια στιγμή που η απαίτηση των καιρών είναι να σηκώσουμε ανάστημα!

ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ:

–  Έξω η Ελλάδα από τον πόλεμο!

– Καμία συμμετοχή στους ευρωΝΑΤΟικούς ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς. Να κλείσουν όλες οι βάσεις στη χώρα μας.

– Να ανακληθεί η ελληνική πυροβολαρχία «Patriot» από τη Σαουδική Αραβία και να επιστρέψουν όλες οι φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού και τα F-16.

– Να μη σταλούν ελληνικά στρατεύματα κατοχής στην Παλαιστίνη. Απαιτούμε τώρα η κυβέρνηση να αναγνωρίσει το Παλαιστινιακό κράτος στα σύνορα πριν τον Ιούνη του 1967, με πρωτεύουσα την Ανατολική Ιερουσαλήμ.

-Καταγγέλλουμε την άθλια και απαράδεκτη πρακτική που εκθέτει τους ναυτεργάτες σε μεγάλους κινδύνους για την ίδια τους την ζωή. Απαιτούμε να σταματήσει η αποστολή πληρωμάτων σε εμπόλεμες περιοχές

Γινόμαστε εμείς πρωταγωνιστές της Ιστορίας, η δύναμή μας είναι η οργάνωση, όπλο μας η αλληλεγγύη, ελπίδα μας ο αγώνας.

Μπορούμε με την οργανωμένη πάλη μας να δρομολογήσουμε ένα διαφορετικό αύριο από αυτό που περνάει αυτή τη στιγμή το κατώφλι μας.

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών συμμετέχει στην σημερινή εκδήλωση των καλλιτεχνικών σωματείων “Αγώνας ενάντια στην Γυναικεία ανισομτιμία”, στις 18.00 στο Δημόσιο Καπνεργοστάσιο (Λένορμαν 218, Αθήνα).
Παράλληλα, θα παρακολουθήσουμε την εικαστική έκθεση “Πίσω από την Βιτρίνα: Γυναίκες της Δουλειάς και της Ζωής” 450 καλλιτεχνών, στον ίδιο χώρο.
Μαζί, Δυνατοί!

Ανακοίνωση ΣΕΗ για την ίδρυση “Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών”

Η κυβέρνηση εδώ και κάποιες μέρες έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών. Δεν είχαμε καμιά αυταπάτη ότι και αυτό το σχέδιο νόμου θα είναι μακριά από τις ανάγκες των καλλιτεχνών και της κοινωνίας για καλλιτεχνικές σπουδές ανώτατου επιπέδου! Ξέραμε ότι η κυβέρνηση του επιχειρηματικού πανεπιστημίου, όπως και όλες οι προηγούμενες, θα μας ετοίμαζαν ένα «πανεπιστήμιο» στην αντίθετη κατεύθυνση από τα αιτήματα που διαμορφώσαμε και παλέψαμε οι καλλιτέχνες κατά τη διάρκεια των μεγάλων κινητοποιήσεων ενάντια στο ΠΔ 85/2022.
Ταυτόχρονα, είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο εναρμονίζεται πλήρως με τις αντιδραστικές κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις κυβερνητικές πολιτικές όλων των προηγούμενων χρόνων για την ανώτατη εκπαίδευση. Δεν είναι τυχαίο ότι ενσωματώνει όλους τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους-πλαίσια των τελευταίων τουλάχιστον 10 χρόνων. Κατακερματισμένα πτυχία και επαγγελματικά δικαιώματα, δια βίου μάθηση, πιστωτικές μονάδες και δίδακτρα βρίσκουν τη θέση τους και σε αυτό το σχέδιο νόμου, τη στιγμή μάλιστα που έχει ανοίξει η συζήτηση για την αναθεώρηση του άρθρου 16. Οι φοιτητικοί σύλλογοι και οι μεγάλες φοιτητικές κινητοποιήσεις εδώ και πολλά χρόνια έχουν καταδικάσει όλες τις παραπάνω πλευρές που θέλει τώρα η κυβέρνηση να επεκτείνει και στην καλλιτεχνική εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα:
– Η κυβέρνηση βαφτίζει ως «Ανώτατη σχολή παραστατικών τεχνών» τη συγκόλληση 5 σχολών (δραματική Εθνικού θεάτρου, δραματική ΚΘΒΕ, ΚΩΘ, ΚΣΟΤ, Λυρική), χωρίς να προβλέπει τίποτα για την αναβάθμιση και την ουσιαστική ενοποίησή τους. Ούτε λέξη δεν αναφέρεται για τις κτηριακές υποδομές, τα προγράμματα σπουδών, τον αριθμό των εισακτέων… ζητήματα που μένουν σκόπιμα θολά, καταδεικνύοντας και την πραγματική υποβάθμιση που φέρνει η κατ’ όνομα «ανωτατοποίηση». Για παράδειγμα, οι εισακτέοι στην ΑΣΠΤ θα είναι όσοι μπορούν οι συγκεκριμένες υποδομές να “σηκώσουν”, δηλαδή όσοι είναι και τώρα (περίπου 20-25 για τις δραματικές σχολές). Κάτι τέτοιο βρίσκεται στην αντίπερα όχθη από τις ανάγκες των καλλιτεχνών. Την ίδια στιγμή υποβαθμίζει και τις ιδιωτικές δραματικές σχολές, κατατάσσοντάς τες στο επίπεδο 5 των ΙΕΚ και αφαιρώντας εντελώς έστω και το υποτυπώδες πρόγραμμα σπουδών που υποχρεούνταν να έχουν.
– Επιπλέον, δεν κάνει καμία αναφορά στο τι θα γίνει με το ήδη υπάρχον διδακτικό προσωπικό αυτών των σχολών. Ένα προσωπικό έμπειρο, με γνώση και συμβολή πολλών χρόνων γύρω από το θέατρο και την καλλιτεχνική εκπαίδευση, το οποίο η κυβέρνηση αξιοποιεί μόνο για μια 4ετία, χωρίς καμιά πρόβλεψη για το τι θα επακολουθήσει… Την ίδια στιγμή, δεν εξασφαλίζεται, πέραν των πρώτων χρόνων, διδακτικό και ειδικό προσωπικό για το ονομαζόμενο «Πανεπιστήμιο», ενώ διά νόμου προβλέπεται το ειδικό καλλιτεχνικό προσωπικό να είναι αποκλειστικά συμβασιούχοι! Άλλη μια τρανή απόδειξη ότι ετοιμάζουν ένα «Πανεπιστήμιο»-φούσκα, μια Σχολή απόλυτα στοιχισμένη στα ζητούμενα της αγοράς.
– Για τους ήδη πτυχιούχους των ανώτερων καλλιτεχνικών σχολών προβλέπει δυνατότητα εισαγωγής στο 5ο εξάμηνο της ΑΣΠΤ μόνο για ένα 15%, δηλαδή για 1-2 καλλιτέχνες ανά ειδικότητα. Αποκλείοντας έτσι την πλειονότητα από την εισαγωγή, η ΑΣΠΤ θα παρέχει προγράμματα δια βίου μάθησης, όπως και προγράμματα σε συνεργασία με το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) με δίδακτρα, προορίζοντας όλους εμάς για πελάτες στην εκπαιδευτική αγορά δεξιοτήτων και καταρτίσεων.
– Ακολουθώντας την πολιτική της ΕΕ, η ΑΣΠΤ θα βγάζει αποφοίτους διαφόρων ταχυτήτων: μια μειοψηφία-ελίτ δηλαδή με πτυχία ανώτατης εκπαίδευσης, ενώ οι περισσότεροι από εμάς θα πληρώνουμε για να πάρουμε προγράμματα κατάρτισης. Αν σε αυτό προσθέσουμε και τις ιδιωτικές δραματικές σχολές, καταλαβαίνουμε ότι διευρύνεται η γκάμα πτυχίων και αποφοίτων, συμπιέζοντας τα δικαιώματα όλων μας (μισθούς, όρους εργασίας) προς τα κάτω. Δώρο λοιπόν και αυτό το νομοσχέδιο της κυβέρνησης προς τους εργοδότες! 
– Δώρο το νομοσχέδιο και προς την ιδιωτική εκπαίδευση! Αφού η προετοιμασία για την εισαγωγή στην ΑΣΠΤ αφήνεται στους ιδιώτες της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, και μάλιστα αποκλειστικά. Την ίδια στιγμή, τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα σχολεία υποβαθμίζονται περαιτέρω, τα καλλιτεχνικά και μουσικά σχολεία αφήνονται κυριολεκτικά στην τύχη τους.
– Οι σπουδαστές της Σχολής θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, καθώς τίποτα δεν προβλέπεται για φοιτητική μέριμνα, συγγράμματα, πάσο, εστίες και λέσχες
– Καμιά αναφορά δε γίνεται στο δικαίωμα των φοιτητών να εκλέγουν τα συλλογικά τους όργανα, όπως και να εκπροσωπούνται μέσω αυτών στα όργανα διοίκησης των πανεπιστημίων.
Όλα τα παραπάνω είναι κατάφωρα απέναντι στις ανάγκες μας.
Τις ανάγκες του κλάδου για ανώτατο επίπεδο σπουδών, που να πατάει σε στέρεο υπόβαθρο και να διαμορφώνει ολοκληρωμένους καλλιτέχνες. Σπουδές που να εξασφαλίζουν την επαφή με όλες τις καλές τέχνες και ταυτόχρονα να στερεώνουν το αντικείμενό τους σε θεωρητικό, ιστορικό, φιλοσοφικό και πρακτικό επίπεδο.
Τις ανάγκες της ίδιας της κοινωνίας για τέχνη υψηλού επιπέδου, που να συμβάλλει στο ανέβασμα του συνολικού μορφωτικού και βιοτικού επιπέδου του λαού.
Οι εργαζόμενοι καλλιτέχνες και οι σπουδαστές έχουμε αιτήματα, που απέχουν η μέρα με τη νύχτα από το νομοσχέδιο της κυβέρνησης. 
Απαιτούμε:
  • Την ίδρυση ανώτατης σχολής παραστατικών τεχνών, αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν, με όλα τα δικαιώματα στο πτυχίο. Προγράμματα σπουδών αναβαθμισμένα και ενιαία ανά καλλιτεχνικό αντικείμενο, που να εξασφαλίζουν τη σφαιρική γνώση θεωρίας και πράξης.
  • Την απόσυρση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου.
  • Αύξηση του αριθμού των εισακτέων, τέτοιο που να καλύπτει τις ανάγκες τόσο των καλλιτεχνών, όσο και του κοινού.
  • Εισαγωγή όποιου απόφοιτου από αναγνωρισμένη ανώτερη καλλιτεχνική σχολή το επιθυμεί στο πανεπιστήμιο, που με ευθύνη του θα υποδεικνύει τα μαθήματα, που χρειάζεται να διδαχτεί για να ολοκληρώσει τις σπουδές και να πάρει πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης.
  • Παιδαγωγική επάρκεια στο πτυχίο. 
  • Δημόσια και δωρεάν καλλιτεχνική εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Από τα πρώτα χρόνια μέχρι το πανεπιστήμιο
  • Δίκτυο δημόσιων, δωρεάν καλλιτεχνικών εκπαιδευτηρίων, παράλληλο και με ευθύνη του σχολείου και του κράτους, με εξασφαλισμένο, μόνιμο προσωπικό.
  • Σύγχρονες εγκαταστάσεις για όλες τις καλλιτεχνικές ειδικότητες, με καθολική προσβασιμότητα για τα άτομα με αναπηρία.
  • Πρόσληψη μόνιμου διδακτικού προσωπικού για όλο το εύρος των ακαδημαϊκών και καλλιτεχνικών αναγκών και βοηθητικού προσωπικού (φυσικοθεραπευτών κ.α.)
  • Σύγχρονες κτηριακές εγκαταστάσεις, με υποδομές άλλα και εξοπλισμό Πανεπιστημιακού επιπέδου, για κάθε καλλιτεχνικό αντικείμενο
  • Αναβάθμιση της αισθητικής αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  • ΟΧΙ στην κατάργηση του άρθρου 16. Όχι στις διαγραφές και στο πειθαρχικό των φοιτητών.
  • Εστίες και λέσχες, πάσο και συγγράμματα για όλους τους φοιτητές και σπουδαστές