ΣΕΗ

“Έφυγε” ο συνάδελφος Γιώργος Κοτανίδης

“Έφυγε” από κοντά μας, σε ηλικία 74 ετών, ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας, ο  συνάδελφος Γιώργος Κοτανίδης.

Πολιτικοποιημένος από πολύ νεαρή ηλικία, ανέπτυξε αντιδικτατορική δράση, την οποία πλήρωσε με διώξεις, φυλακίσεις και βασανιστήρια. Υπήρξε μέλος του ΔΣ του ΣΕΗ και Αντιπρόεδρος την περίοδο 1977-1980.

Ως πολύπλευρος καλλιτέχνης που υπήρξε, έδωσε σπουδαίες ερμηνείες ως ηθοποιός στο θέατρο και τον κινηματογράφο, ενώ παράλληλα ασχολήθηκε και με τη λογοτεχνία ως συγγραφέας, αλλά και ως εκδότης.

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Τελείωσε τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 1970 και αμέσως μετά συμμετείχε στη δημιουργία του Ελεύθερου Θεάτρου, όπου παρέμεινε την περίοδο 1970-75.

Συνεργάστηκε με πολλούς ηθοποιούς, θιάσους, σκηνοθέτες, ερμηνεύοντας ρόλους σε όλα τα θεατρικά είδη. Πήρε μέρος στις παραστάσεις «Όπερα του ζητιάνου» του Τζ. Γκέι, «Ιστορία του Αλή Ρέτζο» του Π. Μάρκαρη, «Η πτήση του Λίντμπεργκ» του Μπ. Μπρεχτ, ανάμεσα σε πολλές άλλες. Συνεργάστηκε με την Ελληνική Σκηνή της Άννας Συνοδινού, τη Νέα Πορεία, την Παιδική Σκηνή της Ξένιας Καλογεροπούλου, με τον Μιχάλη Κακογιάννη, τον Γιάννη Χουβαρδά και το Θέατρο του Νότου, την Κατερίνα Ευαγγελάτου, την Barbara Veber, τον Σωτήρη Χατζάκη και τον Ludovic Lagarde, ερμηνεύοντας ρόλους σε όλα σχεδόν τα θεατρικά είδη όπως «Δον Κιχώτης» του Λεωνίδα ντε Πιαν με την Ε.Λ.Σ., «Όλοφ στις Φυλλωσιές» του Λαρς Noρέν (Απο Μηχανής Θέατρο).

Την τελευταία 5ετία έπαιξε στο έργο του Εντζό Κορμάν «Η θύελλα επιμένει» και στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το έργο «Ομπίντα, Οι τελευταίες ώρες του Νίκου Ζαχαριάδη», που έγραψε ο ίδιος και το οποίο χαρακτήρισε ως «προσωπικό του στοίχημα». Τελευταία του θεατρική παρουσία στο σανίδι ήταν το θεατρικό έργο «Δείπνο», σε σκηνοθεσία της Λίλλυ Μελεμέ.

Το 2004 ίδρυσε τον θίασο «Σαλτιμπάγκοι» και ανέβασε πολλά έργα όπως το «QED ή Τι απέδειξε ο κύριος Φάυνμαν» του Πήτερ Παρνέλ, (Φάυνμαν) (2004-2005) και το «Bal-Trap» του Xavier Durringer, (2005).

Κινηματογραφικά και τηλεοπτικά, συμμετείχε σε ελληνικές και διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές. Ανάμεσά τους «Βίος και Πολιτεία» του Νίκου Περάκη, «Παραγγελιά» του Παύλου Τάσιου, «Τον καιρό των Ελλήνων» του Λάκη Παπαστάθη, «Hard Bodies Nr 2» του Mark Griffiths, «Der Joker» του Marco Serafini, «Το Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλλι» του Τζων Μάντεν και πολλές, πολλές άλλες. Πρωταγωνίστησε σε κωμικούς και δραματικούς ρόλους, σε τηλεοπτικές σειρές της κρατικής και της ιδιωτικής τηλεόρασης, σε θεατρικά έργα για την ΕΡΤ καθώς και σε διεθνείς τηλεοπτικές παραγωγές.

Έγραψε σενάρια για ταινίες (“Πάμπτωχοι Α.Ε.”, κ.ά.), ντοκιμαντέρ και πολλές τηλεοπτικές εκπομπές. Σαν συγγραφέας μας άφησε την νουβέλα του «Περί Μαιάνδρου» και το μυθιστόρημα «Απρόσμενα Αισθήματα». Το 2004 κυκλοφόρησε το μυθιστόρημά του «Οι σαλτιμπάγκοι» και αργότερα η μαρτυρία – χρονικό «Όλοι μαζί, τώρα!». Το 2015 κυκλοφόρησε η συλλογή «Ηθοποιός σημαίνει φως;».

Θα τον αποχαιρετήσουμε την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου, στις 12 μμ στην εκκλησία της Αγίας Σοφίας Ακροπόλεως, Διονυσίου Αρεοπαγίτου 45.

Συλλαλητήριο Πέμπτη 30/1/2020 στο Σύνταγμα, στις 18.30, ενάντια στη υπογραφή της συμφωνίας για τις ΝΑΤΟϊκές βάσεις

Συμμετέχουμε στο συλλαλητήριο της ΕΕΔΥΕ ενάντια στην ελληνοαμερικάνικη συμφωνία!

Προσυγκέντρωση του Σωματείου μας την Πέμπτη 18.00 στην Παλαια Βουλή.

Οι ηθοποιοί έχουμε καθήκον να καταδικάσουμε μαζικά την ανανέωση, επέκταση, ενίσχυση της επικίνδυνης Συμφωνίας Ελλάδας – ΗΠΑ για τις βάσεις, που μετατρέπει τη χώρα μας σε απέραντο πολεμικό ορμητήριο και το λαό μας σε στόχο των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών.

Ακολουθει το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του ΣΕΗ.

Κάλεσμα του ΟΕΘ στο 5ο φεστιβάλ του οργανισμού (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Οργανισμός Εταιρικών Θιάσων του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (Ο.Ε.Θ.-Σ.Ε.Η.) διοργανώνει το 5ο Φεστιβάλ Εταιρικών Θιάσων.

Παρά τη διακοπή της κρατικής χρηματοδότησης με την κατάργηση της Εργατικής Εστίας ο Ο.Ε.Θ. συνεχίζει να στηρίζει την ενίσχυση των εταιρικών θιάσων των μελών του Σ.Ε.Η., διεκδικώντας παράλληλα μέσα από την συνολική δράση του Σωματείου όλες τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις για την ουσιαστική ανάπτυξη της θεατρικής παραγωγής.

Σκοπός του Φεστιβάλ είναι η προώθηση της συνεταιριστικής ιδέας και της συλλογικής εργασίας στο θέατρο. Παράλληλα αποτελεί σημείο συνάντησης των συναδέλφων που αγωνιούν και παλεύουν για την τέχνη τους, που αντιπαλεύουν την λογική της εμπορευματοποίησης του πολιτισμού και της εκμετάλλευσης των ανθρώπων της τέχνης.

Το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί 3-10 Φεβρουαρίου στο Θέατρο ΒΑΦΕΙΟ, Αγ. Όρους 16 και θα συμμετέχουν 5 εταιρικοί θίασοι. ( Με εξαίρεση Τρίτη 4-2-20, θα δοθεί παράσταση στο Ξεν/χείο Μπάγκειον, Πλ.Ομονοίας 18.)

Είσοδος ελεύθερη για το κοινό.

**Για κρατήσεις θέσεων καλέστε στα τηλέφωνα του ΣΕΗ (210.3833742, 210.3817369) 9.00-17.00 και στο τηλέφωνο του ΟΕΘ (6956111678) 12.00-20.30.

Για το Δ.Σ. του Ο.Ε.Θ.,

Η Πρόεδρος

Ο Γενικός Γραμματέας

Δανάη Κατσαμένη

Γιώργος Τσαγκαράκης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

5ο Φεστιβάλ Οργανισμού Εταιρικών Θιάσων

ΔΕΥΤΕΡΑ 3 ΦΛΕΒΑΡΗ 19.00
ΕΝΑΡΞΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ – ΘΕΑΤΡΟ ΒΑΦΕΙΟ

Ομιλίες από την πρόεδρο του ΟΕΘ Δανάη Κατσαμένη και τον πρόεδρο του ΣΕΗ Δημήτρη Αντωνιάδη.

Ακουστικό Live
“Μια βραδιά με εμβληματικά τραγούδια με αέρα ευρωπαϊκό, σε ερμηνείες πορτογαλικών fados και
άλλων μουσικών επιρροών. Μια κιθάρα και δύο φωνές σε ένα μελωδικό μουσικό ταξίδι..”

Το ντουέτο μουσικό σχήμα αποτελείται από τους:
Κατερίνα Πάλλη: φωνή
Γιώργος Αστρίτης: κιθάρα, φωνή

ΤΡΙΤΗ 4 ΦΛΕΒΑΡΗ 21.00
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΝ ΜΠΑΓΚΕΙΟΝ

ΥΒΟΝΝΗ από τη θεατρική ομάδα Γέφυρα.
Μία προσέγγιση στο έργο του Βίτολντ Γκομπρόβιτς.

ΠΕΜΠΤΗ 6 ΦΛΕΒΑΡΗ 21.00
ΘΕΑΤΡΟ ΒΑΦΕΙΟ

ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ του Μιγκέλ ντε Θερβάντες από τη θεατρική ομάδα Θέση.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΦΛΕΒΑΡΗ 21.00
ΘΕΑΤΡΟ ΒΑΦΕΙΟ

ΑΝΤΙΓΟΝΗ του Σοφοκλή από τη θεατρική ομάδα Σημείο Μηδέν.

ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΦΛΕΒΑΡΗ 21.00
ΘΕΑΤΡΟ ΒΑΦΕΙΟ

Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ από την Ιωάννα Μπιλίρη. Βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα της Anna Seghers.

ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΦΛΕΒΑΡΗ 20.00
ΘΕΑΤΡΟ ΒΑΦΕΙΟ

Προβολή Ντοκιμαντέρ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΣΕΗ

ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΦΛΕΒΑΡΗ 21.00
ΘΕΑΤΡΟ ΒΑΦΕΙΟ

ΠΙΣΤΗ-ΑΓΑΠΗ-ΕΛΠΙΔΑ του Έντεν φον Χόρβατ από τη θεατρική ομάδα Anima.

Επιτυχής πραγματοποίηση της εκδήλωσης για την Καλλ. Παιδεία

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα (13/01/2020) η εκδήλωση/ συζήτηση του σωματείου σχετικά με την καλλιτεχνική παιδεία και τις θέσεις του ΣΕΗ πάνω στο θέμα.

Η εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Εταιρίας Ελλήνων Σκηνοθετών, στα Εξάρχεια, είχε την συμβολή ανθρώπων του θεάτρου αλλά και επιστημόνων, καθηγητών σε δραματικές σχολές, καθώς και σπουδαστών σε αυτές.

Μεταξύ άλλων, τοποθετήθηκαν για το ζήτημα οι: Κέλλυ Παπαϊωάννου (Διδάκτωρας ΕΜΠ, τμήμα Αρχιτεκτονικής), Ηρώ Ραζή-Αλεξανδράτου (Πρόεδρος Συλλόγου Σπουδαστών Σχολών Χορού, Θεάτρου και Κινηματογράφου) και η Μάνια Παπαδημητρίου. Παρέμβαση έκαναν ο Στέφανος Ληναίος και η Λίλα Καφαντάρη που διάβασε κείμενο του Δημήτρη Καταλειφού, ο οποίος δεν μπόρεσε να παρευρεθεί.

Ακολουθούν η εισήγηση του προέδρου του ΔΣ του ΣΕΗ, Δημήτρη Αντωνιάδη και φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση.

Το αμέσως επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες ομιλίες/ τοποθετήσεις…

// Εισήγηση Δημήτρη Αντωνιάδη στην εκδήλωση του ΣΕΗ για την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση

“Αγαπητοί φίλες και φιλοι, συνάδελφοι.

Σας καλοσωρίζουμε στην σημερινή εκδήλωση του ΣΕΗ για την καλλιτεχνική εκπαίδευση των ηθοποιών.

Με το σημερινό μας θέμα, ανοίγουμε σήμερα μια μεγάλη συζήτηση γύρω από ένα φλέγον ζήτημα του κλάδου μας, που απασχολεί  συνολικότερα το χώρο των καλλιτεχνών, ένα πρόβλημα που δυστυχώς παραμένει άλυτο δεκαετίες, με διαχρονική ευθύνη όλων των εκάστοτε κυβερνήσεων.

Στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών θεωρούμε καθήκον μας, πέρα από τους μεγάλους αγώνες στους οποίους πρωτοστατούμε από την ίδρυσή μας μέχρι και σήμερα για τα εργασιακά δικαιώματα των ηθοποιών και την ολόπλευρη πάλη για ζωή με αξιώσεις στο πλευρό όλων των εργαζομένων της χώρας μας, την μελέτη και την ανάπτυξη με τρόπο επιστημονικά και ιστορικά τεκμηριωμένο, αιτημάτων για καλλιτεχνικά ζητήματα και ζητήματα παιδείας, άρρηκτα βεβαίως συνδεδεμένα μεταξύ τους. Το Σωματείο μας, αναφέρω ενδεικτικά, έκανε την πρώτη σοβαρή προσπάθεια ίδρυσης επαγγελματικής δραματικής σχολής που μετέπειτα παραχώρησε στο εθνικό θέατρο και έγινε η σχολή του Εθνικού θεάτρου που ξέρουμε σήμερα. Εμπλούτισε σε όλες τις κρίσιμες περιόδους της ιστορίας μας,με τις θέσεις και τη δράση του, την πείρα του κινήματος, αλλά και τη συνείδηση του λαού μας,και συνεχίζει, βάζοντας προβληματισμούς και στόχους σε τομείς, όπως καλλιτεχνική εκπαίδευση, που την εποχή εκείνη υπήρξαν σχεδόν ανύπαρκτοι και σήμερα ιδιαίτερα προβληματικοί ώστε οι νεότερες γενιές καλλιτεχνών να μπορέσουν να έχουν τα μορφωτικά εφόδια για να προάγουν μέσα από την τέχνη τους την καλλιτεχνική δημιουργία για το λαό μας.

Χρειάζεται επίσης, να μελετήσουμε το επόμενο διάστημα με ιδιαίτερη προσοχή, ιστορικά, έως τώρα, την αλληλεπίδρασή της εξέλιξης και οργάνωσης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στο χώρο μας,  με την ιστορική εξέλιξη και ανάπτυξη της θεατρικής εγχώριας παραγωγής.

Η απουσία της δημόσιας  ανώτατης καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στους περισσότερους καλλιτεχνικούς τομείς, σε συνδυασμό με την έλλειψη πολιτικής βούλησης, την εξυπηρέτηση και συντήρηση μιας κατάστασης συμφερόντων και πελατειακών σχέσεων, καθώς και την διαρκή στόχευση της ιδιωτικοποίησης της παιδείας, κόντρα στις μεγάλες κοινωνικές κατακτήσεις του παρελθόντος, άφησαν ένα τοπίο στην καλλιτεχνική εκπαίδευση των ηθοποιών, που χαρακτηρίζεται από μία  πανσπερμία “σπουδών” στους οποίους καλείται ο κάθε ταλαντούχος νέος με όνειρα, να διαλέξει σαν μέσα σ’ ένα απέραντο ανατολίτικο παζάρι ελπίδας και πτυχίων, πού θα εναποθέσει, πέρα από την εμπιστοσύνη του, ένα δυσβάσταχτο ποσό χρημάτων.Έτσι, έχουμε τις δύο βασικές κρατικές δραματικές σχολές του Εθνικού και του Κρατικού θεάτρου, όπου διατηρούν τη μορφή της δημόσιας και δωρεάν φοίτησης, αλλά την λειτουργία και το περιεχόμενο των ιδιωτικών δραματικών σχολών, ικανές να απορροφήσουν ένα λιγοστό αριθμό σπουδαστών ανά έτος, και συνεχίζεται από κει και πέρα το πάρτυ στον ιδιωτικό τομέα, όπου αναγκάζεται να καταφύγει όποιος δεν τα κατάφερε στις προηγούμενες, με τις παραδοσιακές  δραματικές σχολές διαφόρων μεγεθών, στη συνέχεια τα εργαστήρια διαφόρων μεγεθών, οι σεμιναριακού τύπου σχολές, τα ΙΕΚ των δυο ετών ή του ενός, ενώ ταυτόχρονα στον ίδιο χορό έχουν μπει και κάμποσα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όπως η ΑΣΚΤ Θεσ/κης ή θεατρικών σπουδών Ναυπλίου τα οποία μέσα από κάποια τμήματα δινουν κατεύθυνση υποκριτικής.

Την τελευταία χρονική περίοδο που διανύουμε, από το διάστημα που κυβέρνηση ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, παρατηρούμε μια έντονη κινητικότητα στα ζητήματα των αλλαγών στην παιδεία .Mια διαδικασία που, παρά τη βιασύνη, απ’ ότι φαίνεται δεν έχει ολοκληρωθεί και την οποία θα πρέπει να  λάβουμε υπ’ όψιν, να την μελετήσουμε, καθώς αφορά και στις εξελίξεις στην  καλλιτεχνική παιδεία και  προχωράει με λιγότερο γοργούς ρυθμούς απ’ ότι θα ήθελαν, για ιδιαίτερους πολιτικούς και άλλους λόγους . Καθίσταται, παρ’ όλα αυτά, απόλυτα σαφές, πως πρόκειται για επιτάχυνση των διαδικασιών, έτσι όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις της εποχής της συνθήκης του Μάαστριχτ, εξειδικεύονται αμέσως μετά, από την  Μπολόνια, που αφορά συγκεκριμένα στην παιδεία, στον ιδιωτικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης και της άμεσης διασύνδεσης με την αγορά εργασίας στα μέτρα του μεγάλου κεφαλαίου, των ιδιωτικών επιχειρήσεων, της ανάπτυξης με γνώμονα το κέρδος και μακριά βεβαίως από την ικανοποίηση της ανάγκης της νεολαίας για ολόπλευρη μόρφωση με βάση το γνωσιακό καλλιτεχνικό και επιστημονικό αντικείμενο σπουδών. Και καθίσταται επίσης απόλυτα σαφές πως αποτελεί την επόμενη πράξη, ενός έργου που έμελε να προχωρήσει η τότε κυβέρνηση, παίρνοντας την σκυτάλη από την προηγούμενη για να την ξαναπαραδώσει στη νυν, ολοκληρώνοντας ένα τεράστιο αντεργατικό έργο που μετέτρεψε τους εργαζόμενους σε σύγχρονους σκλάβους και το επάγγελμά μας σε χόμπυ. Και το έργο συνεχίζεται.

Σημαντικός διαγράφεται για τους μονοπωλιακούς ομίλους της ΕΕ, με βάση τις εκτιμήσεις και αποφάσεις τους, όπως αποτυπώνονται και στη «δημιουργική ευρώπη 2014-2020» ο σπουδαίος ιδεολογικός ρόλος του Πολιτισμού και η ιδιότητά του να επιδρά θετικά σε άλλους τομείς της οικονομίας, αναβαθμίζοντας την κερδοφορία τους, με παραδείγματα την τουριστική βιομηχανιά, επικοινωνίες, αγορά ακινήτων, αλλά και της ίδιας της πολιτιστικής βιομηχανίας, ως ανώριμος μεν, αλλά γρήγορα αναπτυσσόμενος τομέας και με αυξημένες δυνατότητες κερδοφορίας. Συνεπώς αποτελεί μεγαλύτερη προτεραιότητα η άμεση ευθυγράμισση της λειτουργίας της καλλιτεχνικής παιδείας με την αγορά εργασίας και η προώθησή της ως αυτόνομο πεδίο επενδύσεων και κερδοφορίας, στήνοντας ένα τεράστιο γλέντι στις πλάτες των οικογενειών των λαϊκών στρωμάτων, για τις οποίες καταλήγουν οι σπουδές των παιδιών τους, για κάποιους, ένα άπιαστο όνειρο και για την πλειοψηφία ένα μεγάλο βάρος και μια πορεία τεράστιων θυσιών. Η ευχή της κατάκτησης της ανθρώπινης γνώσης μετατρέπεται μέσα από αυτόν τον μηχανισμό σε κατάρα.

Αξιοποιώντας, πλέον, τις ελλείψεις που διαδοχικά οι κυβερνήσεις, είτε δημιούργησαν είτε διατήρησαν, σε ένα τοπίο όπως περιγράψαμε, προωθούν αντιδραστικές αλλαγές, βαθιά ταξικές, αλλαγές που μετατρέπουν το δικαίωμα στη μόρφωση και την εκπαίδευση σε ατομική υπόθεση και που αποκλείουν τους νέους μελλοντικούς καλλιτέχνες από το ίδιο τους το μέλλον.

Στην προσπάθεια αυτή, γίνεται μεγάλος αγώνας ώστε να χειραγωγηθεί το κίνημα, μέσω και εκβιαστικών διλλημάτων στις τάξεις των εργαζομένων, ούτως ώστε να υιοθετηθούν και να περάσουν αναίμακτα οι κυβερνητικές θέσεις, προβάλοντάς τες άλλοτε ως το μικρότερο κακό ή άμεση λύση και άλλοτε ως το μόνο εφικτό ή προοδευτικό μέσα στον εργασιακό κατακερματισμό. Πρόσφατα παραδείγματα είχαμε με την στάση της ΠΟΘΑ στο ζήτημα προώθησης της ισοτιμίας, όπου μέσα από μια διαδικασία υιοθέτησης κυβερνητικών σχεδιασμών κατάντησαν να ισοτιμηθούν πτυχία μέχρι το 2003  σε μια ανύπαρκτη βαθμίδα, αφού τα ΤΕΙ εδώ και πολλά χρονια δεν υπάρχουν ,ανοίγοντας το παράθυρο αναγνώρισης και αντιστοίχησης των ιδιωτικών σχολών με τα πανεπιστήμια και αδιαφορώντας για όσους είχαν την ατυχία να τελειώσουν τη σχολή μετά το 2003. Ταυτόχρονα την ίδια ακριβώς περίοδο όλες οι συζητήσεις στο υπουργείο κατέληγαν στο ότι οι ιδιωτική καλλιτεχνική εκπαίδευση θα πρέπει να αντιστοιχηθεί με το επίπεδο 5 δηλαδή ΙΕΚ.  Γεγονός που σε τελική ανάλυση δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερα κενά, κατακερματισμό, απόφοιτους διαφορετικών ταχυτήτων και εργαζόμενους διαφορετικών δικαιωμάτων. Η συζήτηση που βρίσκεται σήμερα σε εξέλιξη, από πλευράς κυβέρνησης, με το αντιδραστικό σύστημα των βαθμίδων, είναι κομμένη και ραμμένη στις επιταγές της ΕΕ, στην ελεύθερη αγορά, όπου μας διευκολύνουν να γίνουμε πιο εύκολα μετανάστες ή εργαζόμενοι τριών και τεσσάρων ταχυτήτων, μέσα από πιστοποιημένες διαβαθμισμένες σπουδές. Η πάλη για την ισοτίμηση, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί οι εργασιακές συνθήκες και το νομικό πλαισιο γύρω από την λειτουργία συνολικότερα των σπουδών, αλλά και μέσα από  την φανερή τάση της κατεύθυνσης που δίνεται, θα αποτελεί πλέον αντικειμενικά υπονόμευση για τα συμφέροντα μας και το μέλλον μας.

Έτσι μπροστά μας ξετυλίγεται μια ιστορία κατά την οποία, στο βωμό της ισοτίμησης, αξιοποιώντας στην ίδια κατεύθυνση το ήδη αντιδραστικό νομικό πλαίσιο που διαμορφώθηκε το προηγούμενο διάστημα από το 2015 μέχρι σήμερα, ενισχύει τους ανταγωνισμό  και δημιουργεί τη δυνατότητα να μπουν στο παιχνίδι μεγάλες επιχειρήσεις που πιθανά ενδιαφέρονται να επενδύσουν στον τομέα της εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένου και της καλλιτεχνικής παιδείας. Γεγονός που βέβαια ευνοεί στην κατεύθυνση της συγκέντρωσης των καλλιτεχνικών σχολικών δομών, ιδιωτικών και μή, πράγμα που αν και μέχρι στιγμής δεν έχει εμφανιστεί δεν αποκλείεται να έρθει στο προσκήνιο το επόμενο διάστημα. Μέσα σε αυτό το σκηνικό, μπαίνουν στην κούρσα της επιβίωσης ή αναβάθμισης καθιερωμένες δραματικές σχολές, μαζί και οι κρατικές, ακόμα και τα πανεπιστήμια, δημιουργώντας κύκλους σπουδών που εναρμονίζονται με αυτές τις κατευθύνσεις των βαθμίδων και που τελικά δημιουργούν ένα ακόμα πιο κατακερματισμένο τοπίο, που άμεσο αντίκτυπο θα έχει και στις εργασιακές σχέσεις, αφού δημιουργεί πολλών ταχυτήτων απόφοιτους. Αλλά ακόμα πιό σημαντικό, απομακρύνει το σύστημα σπουδών από το ίδιο το ζητούμενο της εκπαίδευσης και της παιδείας συνολικότερα ως κατάκτηση της ανθρώπινης γνώσης , ως δικαίωμα. Αυτό που λέγεται δικαίωμα στη μόρφωση και στην παιδεία και που στο δικό μας το χώρο δεν υπήρξε ποτέ ουσιαστικά, τουλάχιστον στο βαθμό που θα μπορούσε κανεις να πει ότι σε άλλους χώρους είχε κατακτηθεί, απομακρύνεται ακόμα περισσότερο.

Δεν είναι διόλου τυχαίο το γεγονός, ότι επανέρχεται στις συζητήσεις διαρκώς το ζήτημα της επαναφοράς της άδειας άσκησης επαγγέλματος στους ηθοποιούς, αποκρύπτοντας την αλήθεια για τις πραγματικές εξελίξεις, καθώς γίνεται συνειδητά η προσπάθεια να συνδεθεί άμεσα με το πρόβλημα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, θέλοντας να δημιουργήσει αυταπάτες, ότι κόντρα στη σύγχρονη πραγματικότητα, θα δημιουργηθεί μία όαση για τους ηθοποιούς όπου οι άριστοι και επαρκώς σπουδαγμένοι συνάδελφοι, επιτέλους θα στελεχώσουν το δυναμικό των θεατρικών σκηνών στη χώρα. Όμως κανένας νόμος από αυτούς που μας έφεραν ως εδώ δεν έχει καταργηθεί, καμμία συλλογική σύμβαση δεν έχει επανέλθει, το καθεστώς απληρωσιάς και ανασφάλιστης εργασίας χειροτερεύει και το μόνο που θα έκανε μια τέτοια άδεια κάτω από αυτές τις συνθήκες θα ήταν να συνεχίζουμε να πεθαίνουμε στην ψάθα, κάνοντας και δυο τρεις ακόμα δουλειές, αλλά με την άδεια του ηθοποιού. Αλήθεια με τις νέες διαδικασίες που προωθούνται στην παιδεία, ποιοί θα δικαιούνται άδεια; Αυτοί που σπουδάζουν στην τέταρτη, στη πέμπτη ή στην έκτη βαθμίδα; Και πόσο θα κοστίζει αυτό;

Παράλληλα, οι ενέργειες που προωθούνται σε αυτό που λέγεται ισοτίμηση και τα αποτελέσματα του τα είδαμε, αφορούν στην ουσία στην αναγνώριση ως ισότιμων των ιδιωτικών δραματικών σχολών με τα δημόσια πανεπιστήμια, εξέλιξη που το σωματείο μας έχει αντιπαλέψει κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης δράσης του.  Δηλαδή μέσα σε μία δεξαμενή ιδιωτικών και δημόσιων «στα λόγια» σπουδών   θα οξύνεται η αντιπαράθεση για το ποια δικαιώματα κατοχυρώνει το κάθε ίδρυμα, το οποίο θα αυξάνει το κόστος του ανάλογα με τα δικαιώματα που παρέχει. Απλούστατα δηλαδή, προωθείται πιο άμεσα  ο ανταγωνισμός για την επικράτηση κάποιων ιδρυμάτων.

Το Σωματείο μας χρόνια πάλεψε την ισοτίμηση των πτυχίων μας, τουλάχιστον την περίοδο, σε μια διαφορετική κατάσταση, όπου υπήρχε και κάτι να ισοτιμηθούμε. Επίσης χρόνια παλέψαμε το ζήτημα της άδειας άσκησης επαγγέλματος ως προς το εκπαιδευτικό της σκέλος καθώς το υπόλοιπο σκέλος αποτέλεσε μοχλό αποκλεισμού των συναδέλφων, κάτι που βιώνουμε και σήμερα με άλλη μορφή.

Σήμερα, έπειτα από την τροπή και και το βάθος της αντιδραστικής κατέυθυνσης που έχουν δρομολογήσει οι νέες εξελίξεις, καλούμαστε να σταθούμε και πάλι με το βάρος που μας πρέπει και με ευθύνη απέναντι στην ιστορία μας.

Απαιτούμε και παλεύουμε άμεσα για την ίδρυση Ανώτατου επιπέδου Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων Δραματικής Τέχνης με σπουδές που θα εντάσονται στο ευρύτερο σύστημα παιδείας, δωρεάν και δημόσιο, με περιεχόμενο καταρτισμένο επιστημονικά και καλλιτεχνικά.

Παράλληλα  για τους μέχρι τώρα απόφοιτους των ιδιωτικών δραματικών σχολών αναγνωρισμένων από το κράτος απαιτούμε την άμεση αντιστοίχηση  τους με τη νέα πανεπιστημιακή δομή, με άμεσες διαδικασίες υπό την ευθύνη του πανεπιστημίου και που θα οδηγήσει σε ακριβώς ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις των παλιών και νέων πτυχιούχων με ότι αυτό νομικά συνεπάγεται.

Μόνο έτσι θα αποφευχθεί πραγματικά η υποβάθμιση των

πτυχίων τους.

Απαιτούμε και παλεύουμε για τη δημιουργία δημόσιων κέντρων Καλλιτεχνικής Παιδείας στα όρια κάθε δήμου, που θα παρέχουν δωρεάν τις απογευματινές ώρες Καλλιτεχνική Εκπαίδευση.

Απαιτούμε και παλεύουμε την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών για την Ανώτατη Δημόσια και Δωρεάν Καλλιτεχνική Εκπαίδευση, παράλληλα με την αξιοποίηση αυτών που ήδη υπάρχουν στις κρατικές ή εποπτευόμενες σχολές.

Ζητάμε το πέρασμα της ευθύνης για την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση από το

υπουργείο Πολιτισμού στο υπουργείο Παιδείας.

Είναι στο σύνολό του ένα αίτημα ώριμο, σύγχρονο, αναγκαίο και επίκαιρο. Ένα αίτημα όπου η υλοποίησή του θα δώσει λύση στα χρονίζοντα προβλήματα καλλιτεχνικής παιδείας στη χώρα μας.

Σήμερα περισσότερο από ποτέ,πρέπει να φωτιστούν με ειλικρίνεια και καθαρότητα οι αιτίες που δημιουργούν το πρόβλημα της Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, οι στόχοι και οι διεκδικήσεις που πρέπει να βάλει συνολικά ο κόσμος της Τέχνης και ο τρόπος που το επόμενο διάστημα θα εκφραστεί διεκδικητικά η υλοποίησή τους.

Μέσα από την πολυετή πείρα μας, τις επεξεργασίες μας, τη στάση και τη θεώρησή μας απέναντι στα προβλήματα του κλάδου μας, πιστεύουμε ακράδαντα, πως με τις θέσεις μας δίνουμε απάντηση σε προβλήματα που διαιωνίζονται καθώς και σε νέα που διαμορφώνονται. Κυρίως όμως η απάντηση θα δωθεί, μέσα από τη ζύμωση των αιτημάτων μας με τους συναδέλφους, ώστε αυτά να παράξουν αγώνα και μέσα από την πάλη και την δραστηριότητά μας να καταφέρουμε να αποσπάσουμε το αυτονόητο.

Το αυτονόητο για το οποίο ζούμε και πονάμε καθημερινά. Την τέχνη μας και το μέλλον της.

Γιατί η Τέχνη αποτελεί όπλο που έχουμε υποχρέωση να το στρέψουμε απέναντι στην αδικία, με στόχο να γίνει ο κόσμος καλύτερος…

Σας ευχαριστούμε.”

Εκδήλωση για την καλλιτεχνική εκπαίδευση

Δελτίο Τύπου

Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών διοργανώνει εκδήλωση/συζήτηση για την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση τη Δευτέρα 13/01/2020 και ώρα 18.00 στην Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών (Τοσίτσα 11, Εξάρχεια)

Σας καλούμε να συζητήσουμε από κοντά τις θέσεις του σωματείου που αφορούν στην καλλιτεχνική εκπαίδευση  με βάση και τις συνολικότερες εξελίξεις στην παιδεία αλλά και την εργασία.

Παρακαλούμε ενημερώστε μας για την παρουσία σας το συντομότερο  δυνατό.

*τηλέφωνα επικοινωνίας ΣΕΗ: 2103833742 και 2103817369

Για τον Θάνο Μικρούτσικο

Αθήνα, 30/12/2019

Δελτίο Τύπου

To Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών αποχαιρετά με μεγάλη θλίψη το μεγάλο δημιουργό Θάνο Μικρούτσικο, που έχασε την πολύχρονη μάχη με τον καρκίνο, το Σάββατο 28 Δεκέμβρη.

Το τεράστιο έργο του, συνδέθηκε με το λαό, με τους εργαζόμενους. Μας συντρόφευσε και θα συνεχίσει να μας συντροφεύει σε κάθε μικρό και μεγάλο αγώνα.

Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1947. Ξεκίνησε τις μουσικές σπουδές του σε μικρή ηλικία στη Φιλαρμονική Εταιρεία Πατρών και στο Ελληνικό Ωδείο. Σπούδασε Μαθηματικά στο Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ παράλληλα μελέτησε αρμονία, αντίστιξη, φούγκα και σύνθεση με τον καθηγητή – συνθέτη Γ. Α. Παπαϊωάννου. Βασικό θέμα που απασχολούσε τον Θάνο Μικρούτσικο, από την αρχή κιόλας της συνθετικής του διαδρομής, ήταν η μελοποίηση της ποίησης.

Συνεργάστηκε με πολλούς Έλληνες και ξένους σκηνοθέτες, γράφοντας μουσική για δεκάδες θεατρικά έργα, τα οποία έχουν παρουσιαστεί σε ολόκληρο τον κόσμο. Το 2002 τιμήθηκε για τη μουσική του στο θέατρο με το βραβείο «Δημήτρης Μητρόπουλος» από το Κέντρο Μελέτης και Έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου (Θεατρικό Μουσείο). Σημαντική ήταν η προσφορά του και στον κινηματογράφο αλλά και στο μουσικό θέατρο.

Μέσα από τα τραγούδια του κατάφερε και έβαλε στο στόμα των ανθρώπων λόγια των Ναζίμ Χικμέτ, Γιάννη Ρίτσου, Βλαδίμηρου Μαγιακόφσκι, Μάνου Ελευθερίου, Μπέρτολτ Μπρεχτ, Άλκη Αλκαίου, Μανόλη Αναγνωστάκη, Φώντα Λάδη, Νίκου Καββαδία, Μιχάλη Γκανά, Κώστα Παπαγεωργίου, Κώστα Τριπολίτη, Λίνας Νικολακοπούλου, Κώστα Λαχά, Γιώργου Κακουλίδη, Χριστόφορου Λιοντάκη, Οδυσσέα Ιωάννου και πολλών ακόμα. Πολλοί είναι και οι ξένοι ποιητές που είχε μελοποιήσει. Άλλωστε, η μελοποίηση του Θ.Μικρούτσικου είναι αυτή που επέτρεψε να κατανοηθούν τα «κρυμμένα» της ποίησης του Καββαδία, που μέχρι τότε θεωρούνταν «ελάσσων» ποιητής.

Τεράστια ήταν και η παρουσία του στη δισκογραφία. Έδωσε εκατοντάδες συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει συμμετάσχει ή έχουν παιχτεί έργα του σε πολλά διεθνή φεστιβάλ μουσικής. Έργα του έχουν παρουσιαστεί από πολλές μεγάλες ορχήστρες και ορχήστρες μουσικής δωματίου και τα έχουν διευθύνει σπουδαίοι μαέστροι, ανάμεσά τους οι Αλέξανδρος Μυράτ, Jerzy Swoboda, Adrew Davis, Kazuyoshi Akiyama, Louis Devos, Λουκάς Καρυτινός, Άλκης Μπαλτάς κ.α.

Πολυπράγμων και πρωτοποριακός πειραματίστηκε με επιτυχία σε διάφορα μορφικά στοιχεία.

Ο Θάνος Μικρούτσικος έχει συνεργαστεί με όλους σχεδόν τους σημαντικούς Έλληνες ερμηνευτές και μουσικούς και με πολλούς διεθνείς καλλιτέχνες. Το ταλέντο του, η σκληρή και συνεχής δουλειά, η συνεχής διεύρυνση των γνώσεών του, τον κατέστησαν και θα τον καθιστούν έναν από τους μεγαλύτερους συνθέτες που πέρασαν από τον τόπο μας.

Με την ελπίδα το έργο του θα συντροφεύει και τις νεότερες γενιές.

Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών”

Ακρόαση από την ομάδα “Τικ Τακ Ντο”

“Η Ομάδα Τικ Τακ Ντο, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο του θεάτρου για παιδιά, αναζητά άντρα ηθοποιό, με ικανότητα στο τραγούδι και στο χορό, για τις ανάγκες των παραστάσεων της από τον Ιανουάριο του 2020.Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να στείλουν το βιογραφικό τους και δύο πρόσφατες φωτογραφίες (μία ολόσωμη και μία κοντινή) μέχρι και τις 9 Δεκεμβρίου 2019 στο contact@tiktaknto.gr με θέμα “ΑΚΡΟΑΣΗ”.Στην ακρόαση θα κληθούν οι υποψήφιοι που θα επιλεγούν με βάση το βιογραφικό τους σημείωμα.Η ενημέρωση των υποψηφίων θα γίνει αποκλειστικά μέσω email, ακόμη και σε περίπτωση αρνητικής απάντησης. Πληροφορίες: 6983470906″

Θεατρική Ομάδα“Τικ Τακ Ντο”

Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 215 56 52 039 & 698 34 70 906
www.tiktaknto.gr

Leave a Reply

Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 27/11/19, στις 14.00, θέατρο Διάνα

Κάλεσμα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών σε Γενική Συνέλευση 

την Τετάρτη 27/11 στο θέατρο Διάνα

Μια νέα σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει. Πολλοί από μας βρίσκονται ήδη σε πρόβες, σε γυρίσματα, στις πρώτες παραστάσεις. Για μια ακόμα χρονιά βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να παραδεχτούμε πως η δουλειά που κάνουμε δεν αμείβεται όπως θα έπρεπε ή σε κάποιες περιπτώσεις δεν αμείβεται καθόλου. Ακόμα και σε μεγάλες παραγωγές παραμένει η αισχρότητα των απλήρωτων προβών, της ωρομίσθιας ασφάλισης, της αβεβαιότητας για το μέλλον της παράστασης και κατ’ επέκταση της δουλειάς και της ζωής μας.

Είδαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια την σκληρή στάση των εργοδοτών του θεάτρου, που στηρίχθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τους εκπροσώπους της στα υπουργεία αλλά και στα σωματεία και την ομοσπονδία μας. Κάθε προσπάθεια που κάναμε να ακουστούν τα αιτήματά μας, έβρισκε τοίχο. Κάτω από τη δικαιολογία μιας «μνημονιακής πολιτικής», που ακόμα κι όταν τελείωσε δεν τελείωσε ποτέ, κατάργησε τις συλλογικές συμβάσεις, διευκόλυνε με το ωρομίσθιο ένσημο, προσπάθησε να καταλύσει τις συλλογικές διεργασίες των εργαζόμενων.

Τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζει το «μεγαλειώδες» έργο για λογαριασμό κάθε λογής επιχειρηματιών, ανάμεσά τους και οι θεατρικοί και τηλεοπτικοί παραγωγοί. Προχωράει με λόγια αλλά και με έργα. Μιλά για περιορισμό των διαδηλώσεων στο όνομα της δημοκρατίας, προχωράει στα γεγονότα που ζήσαμε και ζούμε το τελευταίο διάστημα με την παραπέρα όξυνση της βίας και της καταστολής, προκειμένου να δημιουργήσει ένα «ασφαλές επενδυτικό περιβάλλον». Μάλιστα ακούσαμε πριν κάποιες μέρες από το στόμα του υπουργού άμυνας ότι οι Έλληνες θα ξαναματώσουν για το ΝΑΤΟ, θα συνεχίσουμε δηλαδή να παίρνουμε ακόμα πιο ενεργό μέρος στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους στην περιοχή, που έχουν οδηγήσει στους εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες.

Η τελευταία πράξη του δράματος έρχεται με το νομοσχέδιο για την κοινωνική ασφάλιση, που πόσο μάλλον κοινωνική δε θα είναι, αφού ουσιαστικά, καταργεί την ευθύνη του κράτους και των εργοδοτών και μετατρέπεται η όλη υπόθεση σε ατομική επιλογή/δυνατότητα μέσω των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών. Ας σκεφτούμε μόνο τι σημαίνει για το δικό μας χώρο, το γεγονός ότι για να δοθεί η άδεια και το επίδομα μητρότητας, χρειάζεται μια εργαζόμενη ηθοποιός να έχει συμπληρώσει 200 ένσημα τα τελευταία δύο χρόνια. Πως; Με το ωρομίσθιο ένσημο, τις ανασφάλιστες πρόβες και την αβέβαιη σεζόν; Ας σκεφτούμε πόσες φορές έχουμε βρεθεί εκτός επιδομάτων του ΟΑΕΔ, ακριβώς επειδή η εποχικότητα του επαγγέλματός μας προσμετράται στις επιχειρήσεις και όχι στο ίδιο το επάγγελμα. Λες και αν μια θεατρική επιχείρηση λειτουργεί όλο το χρόνο σημαίνει ότι ο ηθοποιός δουλεύει όλο το χρόνο και όχι με βάση τη σεζόν; Ας σκεφτούμε πόσες φορές οι συνάδελφοι που έχουμε δουλέψει σε μικρές ομάδες έχουμε βρεθεί πλήρως ακάλυπτοι επειδή το κόστος της ασφάλισης είναι υπέρογκο για μια ομάδα που δεν έχει να περιμένει καμία κρατική επιχορήγηση παρά μόνο τα έσοδα των εισιτηρίων.

Για όλα τα παραπάνω είναι ξανά η ώρα να αντιδράσουμε. Να μη συμβιβαστούμε με μια κατάσταση που ορίζει τη ζωή ως «μισο-ζωή» και την τέχνη ως «μισο-τέχνη». Να αντισταθούμε στις πολιτικές επιλογές που ορίζουν πως όλα πρέπει να γίνονται με άξονα τα κέρδη των επιχειρηματιών. Να αντισταθούμε σε όσους προσπαθούν να μετατρέψουν την τέχνη μας σε «ακριβό χόμπι» ή «απλήρωτο λειτούργημα». Η τέχνη μας είναι ώρες δουλειάς. Είναι έρευνα. Είναι προπόνηση. Είναι έκφραση. Είναι αφοσίωση. Είναι εργασία. Και μόνο όταν είναι τέτοια μπορεί να είναι αξιόλογη. Μπορεί να επιτελέσει το ρόλο της. Μπορεί να αγγίξει το κοινό.

Για όλα τα παραπάνω είναι  η ώρα να συσπειρωθούμε. Να συζητήσουμε. Να σχεδιάσουμε. Να οργανώσουμε τη ζωή μας και τη ζωή των συνανθρώπων μας  όπως εμείς τη θέλουμε.

Για όλα τα παραπάνω συμμετέχουμε στη γενική συνέλευση του σωματείου μας την Τετάρτη 27/11 και ώρα 14.00 στο θέατρο Διάνα και συζητάμε:

1. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΚΘΒΕ, Ελεύθερο, ΔΗΠΕΘΕ)

2. Ημερίδα για την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση

3.Πολιτιστικές Δραστηριότητες ΣΕΗ

για το ΣΕΗ,

Ο Πρόεδρος

Η Γεν. Γραμματέας

Δημήτρης Αντωνιάδης

Ήρα Ρόκου

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 2019

“Αθήνα, 15/11/2019

ΕΟΡΤΑΣΜΌΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 2019

“…καλπασμός, – η ιστορία
Να προφτάσουμε.”

Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, καλεί όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν στον τριήμερο εορτασμό του Πολυτεχνείου.

46 χρόνια μετά το μήνυμα της λαϊκής εξέγερσης του Πολυτεχνείου αναδεικνύεται πιο επίκαιρο από ποτέ. Δίνει συνέχεια και προοπτική στις αγωνιστικές παραδόσεις του εργαζόμενου λαού. Ο αταλάντευτος και διαρκής αγώνα ενάντια στη φασιστική, αμερικανονατοϊκή δικτατορία, η αλύγιστη στάση των αγωνιστών του αντιδικτατορικού αγώνα στις φυλακές, στα βασανιστήρια και στις εξορίες, αποτελούν οδηγό και εμπνέουν τα σημερινά αγωνιστικά βήματα μας.

Το σωματείο μας άλλωστε, αλλά και όλοι οι ηθοποιοί, έχουμε να αποτίσουμε και φόρο τιμής σε όλους εκείνους τους συναδέλφους που βασανίστηκαν, εξορίστηκαν, φυλακίστηκαν, εκτελέστηκαν από τη χούντα. Που αντιστάθηκαν με τον αγώνα και την τέχνη τους. Που αρνήθηκαν να συμμετέχουν στο χουντικό σωματείο ηθοποιών και προσπάθησαν να κρατήσουν τη φλόγα του αγώνα αναμμένη, που διαφύλαξαν και ξαναέκτισαν το σωματείο μας όπως το ξέρουμε σήμερα.

Με τη μαζική συμμετοχή στην πορεία και στον ταξικό, αντιμπεριαλιστικό εορτασμό της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου στέλνουμε και σήμερα μήνυμα εναντίωσης της μετατροπής της χώρας μας σε απέραντο πολεμικό ορμητήριο, που την καθιστά «μαγνήτη» επιθέσεων στο φόντο των πολύ οξυμένων ανταγωνισμών. Παίρνουμε θέση ενάντια στις κατευθύνσεις τους να υποτάξουν τους καλλιτέχνες και τον πολιτισμό της χώρας σε “διαμορφωτή του φιλοαμερικάνικου αισθήματος”.

Ταυτόχρονα κυβερνήσεις και φιλονατοϊκά κόμματα προκαλούν τον ελληνικό λαό, παρουσιάζοντας την λυκοσυμμαχία του ΝΑΤΟ ως «παράγοντα ειρήνης και σταθερότητας». Τα ψέματα τους αποκαλύπτονται όταν η Κυβέρνηση της ΝΔ, προσπαθώντας να ανταγωνιστεί την παρακαταθήκη του «διαβολικά καλού» ΣΥΡΙΖΑ, έφτασε στο σημείο να μιλά με περηφάνια για το αίμα των Ελλήνων φαντάρων που θα χυθεί στις νέες ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις που σχεδιάζουν ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ. Ενώ τον Οκτώβριο υπέγραψε με τις ΗΠΑ Συμφωνία για τις βάσεις, που κάνουν την Ελλάδα πυριτιδαποθήκη, ακόμη και πυρηνικών!

Από την μια δολοφονούν τους λαούς της Συρίας, της Παλαιστίνης, του Αφγανιστάν, από την άλλη καλλιεργούν τον ρατσισμό και την ξενοφοβία, απέναντι στους πρόσφυγες που οι ίδιοι ξερίζωσαν από τα σπίτια τους.

Τα αντιιμπεριαλιστικά συνθήματα αποτελούν σημαντική παρακαταθήκη για τους εργαζόμενους της χώρας μας, την νεολαία σε μια περίοδο που ο καπιταλισμός συνεχίζει να συνθλίβει κατακτήσεις και δικαιώματα. Η φετινή επέτειος και η διαδήλωση με προορισμό την Αμερικάνικη Πρεσβεία, αποκτούν από τις ίδιες τις εξελίξεις περιεχόμενο πιο επίκαιρο από ποτέ, ενάντια στη βαθιά εμπλοκή της Ελλάδας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ στην περιοχή.

Τιμούμε τους νεκρούς της τάξης μας και του κλάδου μας.  Οργανώνουμε νέους αγώνες ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική του κεφαλαίου και των κυβερνήσεών του. Ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και επεμβάσεις των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ και Ε.Ε. Απαντάμε στους υμνητές της χούντας, στους θρασύδειλους φασίστες-δολοφόνους της Χρυσής Αυγής.

Διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των εργατών και της νεολαίας σε μόρφωση, δουλειά, ζωή.

Ανοίγουμε τον δρόμο για να γίνουν πράξη τα συνθήματα και οι διεκδικήσεις των αγωνιστών της αντιδικτατορικής πάλης και του Πολυτεχνείου του ’73.

Σας καλούμε στην κατάθεση στεφάνου του σωματείου μας στο Πολυτεχνείο που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 16/11. Συγκέντρωση στην πλατεία Κάνιγγος  στις 11 πμ μαζί με τα ταξικά σωματεία και το ΠΑΜΕ.

Για το ΔΣ του ΣΕΗ,

Ο Πρόεδρος                                                          Η Γεν. Γραμματέας

Δημήτρης Αντωνιάδης                                      Ήρα Ρόκου”

Καταγγελία ΣΕΗ για τον αυταρχισμό και την καταστολή στη Χιλή

Αθήνα, 3/11/2019

Νεκρή βρέθηκε στη Χιλή η 36χρονη καλλιτέχνης του δρόμου Ντανιέλα  Καράσκο, γνωστή και ως «La Mimo».

H σορός της Ντανιέλα Καράσκο βρέθηκε την περασμένη Κυριακή κρεμασμένη σε φράκτη, με χειροπέδες στο πάρκο André Jarlan, στην συνοικία Pedro Aguirre Cerda, στα νότια του Σαντιάγο, όπως προκύπτει κι από βίντεο που κυκλοφορεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το Συνδικάτο των Ηθοποιών της Χιλής- Sidarte, ζητά να διεξαχθεί έρευνα και να αποδοθεί δικαιοσύνη, αφού οι συνθήκες της δολοφονίας της παραμένουν άγνωστες. Η αυτοψία έδειξε ότι ο θάνατός της οφείλεται σε ασφυξία και η αστυνομία μιλά για «αυτοκτονία» , όμως οι πληροφορίες και τα βίντεο που κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υποστηρίζουν ότι η τελευταία φορά που η κοπέλα εθεάθη ζωντανή ήταν όταν συνελήφθη από τους Καραμπινιέρος στις 19 Οκτωβρίου, κατά τη διάρκεια διαδήλωσης.

Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών στηρίζει και στέκεται στο πλευρό των Χιλιανών συναδέλφων που ζητούν απόδοση δικαιοσύνης για το θάνατο της Ντανιέλα Καράσκο και καταγγέλλει την  βίαιη καταστολή των μαζικών λαϊκών διαδηλώσεων στη Χιλή που έχει προκαλέσει μέχρι στιγμής το θάνατο δεκάδων διαδηλωτών – και ανηλίκων – από τα πυρά των αστυνομικών δυνάμεων. 

Μαζί με όλα τα ταξικά συνδικάτα της Ελλάδας και το ΠΑΜΕ, εκφράζουμε την στήριξη και την αλληλεγγύη μας, στις μεγάλες λαϊκές κινητοποιήσεις στην Χιλή και στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματα τους, απέναντι στις πολιτικές που καταδικάζουν τους λαούς στην φτώχεια και στην εξαθλίωση με την ιδιωτικοποίηση βασικών υπηρεσιών και την εκτίναξη του κόστους για τις εργατικές οικογένειες.

Καταγγέλλουμε τον αυταρχισμό και την καταστολή της κυβέρνησης Πινιέρα απέναντι στις δίκαιες διεκδικήσεις των εργαζομένων.

Για το ΣΕΗ,

Ο Πρόεδρος

Η Γεν. Γραμματέας

Δημήτρης Αντωνιάδης

Ήρα  Ρόκου