ΣΕΗ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΕΗ

Συνάδελφοι, αύριο, Πέμπτη 16 Μαρτίου, συμμετέχουμε στην 24ωρη πανεργατικη απεργία και στις κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα. 

Ειδικά για τη συγκέντρωση της Αθήνας, σημείο συνάντησης 11:00 η ώρα, στη συμβολή των οδών Σταδίου και Καραγιώργη Σερβίας 1 (public) .

Ακολουθεί 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ και τον Πρόεδρο του κόμματος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς:

#ΣΕΗ

#ΠΟΘΑ

Τη Δευτέρα 13 Μαρτίου, στα γραφεία του ΣΕΗ, συναντηθήκαμε εκπρόσωποι των καλλιτεχνικών σωματείων και της ΠΟΘΑ με τον Πρόεδρο του Κόμματος Ευρωπαϊκής Αριστεράς, Βάλτερ Μπάιερ (ΚΚΑυστρίας, πρ. Πρόεδρος του Διεθνούς Ινστιτούτου Transform ! Europe) καθώς και με μέλη του κόμματος. Σκοπός της συνάντησης μας, η ενημέρωση για τα προβλήματα που έχουμε αντιμετωπίσει τα τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022. 

Ακολουθεί απόσπασμα της ανακοίνωσης του Κόμματος Ευρωπαϊκής Αριστεράς (Εκτελεστικού Συμβουλίου από κοινού με το Δίκτυο Πολιτισμού)

“Με τους εργάτες της Τέχνης στον αγώνα για την αξιοπρέπεια τους!

Το Κόμμα της Ευρωπαϊκής Αριστεράς εκφράζει της ολόθερμη αλληλεγγύη του στο αγώνα των εργατών της Τέχνης, συμπαρίσταται στους αγώνες τους και καλεί την ελληνική κυβέρνηση να ακυρώσει το επίμαχο Προεδρικό Διάταγμα και να αρχίσει αμέσως εποικοδομητικό διάλογο με τα συνδικάτα των καλλιτεχνών με στόχο το τέλος της απαξίωσης τους και την έμπρακτη αναγνώριση της πολυσχιδούς προσφοράς τους στην κοινωνία και το σύγχρονο πολιτισμό”.

Χθες, Τρίτη 14 Μαρτίου, εκπρόσωποι των καλλιτεχνικών σωματείων μας και της Π.Ο.Θ.Α. συναντηθήκαμε με τους εκπροσώπους των Κ.Ο. του ΚΚΕ, του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και του ΜέΡΑ25. Σκοπός των συναντήσεων ήταν να διερευνηθεί η δυνατότητα κατάθεσης από την πλευρά τους της τροπολογίας που ήδη αποστείλαμε (Πέμπτη 09/03/2023) στον Πρόεδρο της Βουλής, τον Πρωθυπουργό, τους Αρχηγούς των Πολιτικών Κομμάτων, τις Βουλεύτριες και τους Βουλευτές. Η πρότασή μας αφορά το γενικότερο πλαίσιο της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και εστιάζει στις απορρέουσες συνέπειες από το Π.Δ. 85/2022 στα επαγγελματικά μας δικαιώματα.

Η πρότασή μας αυτούσια έχει ήδη ενσωματωθεί σε τροπολογία  και κατατέθηκε από το ΚΚΕ  υπογεγραμμένη από έξι Βουλευτές  σε Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, παρότι απέχει από τις ψηφοφορίες της Βουλής, δεσμεύτηκε να στηρίξει την ψήφιση της τροπολογίας. Παράλληλα, δεσμεύτηκε με νέο νόμο που τροποποιεί το Π.Δ.85/2022 και λύνει συνολικά το πρόβλημα των πτυχίων των καλλιτεχνικών σχολών.

Το ΜέΡΑ25 δεσμεύτηκε επίσης να ψηφίσει την συγκεκριμένη τροπολογία και να πιέσει με κάθε τρόπο την κυβέρνηση να την κάνει δεκτή προς ψήφιση. Ανάλογη δέσμευση υποστήριξης της τροπολογίας και των προτάσεών μας λάβαμε και από τους εκπροσώπους του Τομέα Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής μας στη Βουλή, συναντήσαμε χωρίς να είναι προγραμματισμένο, τον αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κύριο Σκυλακάκη, στον οποίο επιδώσαμε την πρόταση της τροπολογίας. Μετά από μια γρήγορη ανάγνωση και μια σύντομη συζήτηση μαζί μας, επιφυλάχθηκε να τη μελετήσει εκτενέστερα.

Δεν θα σταματήσουμε εδώ, επιμένουμε έως ότου η Κυβέρνηση ανταποκριθεί στα αιτήματά μας κάνοντας αποδεκτή την τροπολογία που ήδη έχει κατατεθεί και στηρίζεται από το σύνολο των Κομμάτων της  Αντιπολίτευσης. Στο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί μοναδικός μας δρόμος είναι η συνέχιση του αγώνα για την ικανοποίηση των δίκαιων  αιτημάτων μας.

#ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ 

#ΜΑΖΙ_ΔΥΝΑΤΟΙ 

ΣΥμμετέχουμε στην 24ωρη πανελλαδική απεργία την Πέμπτη 16 Μαρτίου

Το ΣΕΗ συμμετέχει στην 24ωρη πανελλαδική απεργία που προκήρυξαν για τις 16 Μαρτίου τα ανώτατα συνδικαλιστικα όργανα των εκτός και εντός δημοσίου εργαζομένων στην Ελλάδα, η ΓΣΕΕ και η Αδεδυ αντίστοιχα.

Με ομόφωνη απόφαση, το 38ο Συνέδριο της ΓΣΕΕ, αποφάσισε πανελλαδική απεργία στις 16 Μαρτίου και καλεί τους εργαζόμενους «να γίνουν μια γροθιά με όλη τη νεολαία και τους ανθρώπους που αντιστέκονται».

Παράλληλα, η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.. αποφάσισε την κήρυξη 24ωρης Πανδημοσιοϋπαλληλικής Πανελλαδικής απεργιακής κινητοποίησης για την Πέμπτη 16 Μαρτίου.

Όπως αναφέρεται στις σχετικές ανακοινώσεις θα «απαιτήσουμε με τη γενική πανεργατική απεργία:

-να έρθουν στην επιφάνεια οι πραγματικοί ένοχοι του εγκλήματος των Τεμπών και να αποδοθούν οι ευθύνες στους υπαίτιους.

-να σταματήσει η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, της εμπορευματοποίησης και της λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, να σταματήσει να αντιμετωπίζεται η προστασία της εργασίας και της ζωής ως κόστος.

Το έγκλημα των Τεμπών δε θα συγκαλυφθεί. Διεκδικούμε τη ζωή που μας αξίζει, ζωή με σύγχρονα δικαιώματα, ένα καλύτερο μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας».

Καμία πρόβα, καμία παράσταση, κανένα γύρισμα, καμία μεταγλώττιση, κανένα μάθημα την Πέμπτη 16 Μαρτίου.
Συμμετέχουμε όλες, όλοι, ολ@ στις κινητοποιήσεις της Πέμπτης που θα ανακοινωθούν με επόμενες δημοσιεύσεις.

#ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ
#ΜΑΖΙ_ΔΥΝΑΤΟΙ

ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

  Αθήνα, 09/03/2023

#σεη
#ποθα
#καλλιτεχνικα_σωματεια
 
Συναδελφισες και συνάδελφοι, 
 

Μετά το πέρας του εθνικού πένθους και των κινητοποιήσεων της περασμένης εβδομάδας, σήμερα αποστείλαμε στον Πρόεδρο της Βουλής, τον  Πρωθυπουργό, τους Αρχηγούς των Πολιτικών Κομμάτων και τους Βουλευτές πρόταση για νομοθετικές ρυθμίσεις, όπως έχει διαμορφωθεί από τα Σωματεία μας.

Καλούμε τους εκπροσώπους όλων των Κομμάτων σε διάλογο ώστε να συζητηθούν ενδεχόμενες Κοινοβουλευτικές πρωτοβουλίες.

Συνημμένη θα βρείτε την πρόταση που καταθέσαμε. 

#ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ 

#ΜΑΖΙ_ΔΥΝΑΤΟΙ 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ – 8 ΜΑΡΤΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΩΡΑ 13.00

 Αθήνα, 06/03/2023

 
Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι,
 
Στις 8 Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας, συμμετέχουμε στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν η Ομοσπονδία μας (ΠΟΘΑ), το Εργατικό Κέντρο της Αθήνας (ΕΚΑ) και η ΑΔΕΔΥ και συμμετέχουν μια σειρά δευτεροβάθμιες οργανώσεις, εργατικά κέντρα και ομοσπονδίες.
 
Φέτος, αυτή η μέρα που συμβολίζει τον αγώνα των γυναικών για αξιοπρεπή δουλειά με ίσα δικαιώματα, συμπίπτει με την τραγική επικαιρότητα στην χώρα μας και τη συμπλήρωση μίας ακριβώς εβδομάδας από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
 
Μετά τις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις συμπαράστασης στον αγώνα των σιδηροδρομικών συναδέλφων σε όλη την Ελλάδα την Κυριακή το μεσημέρι, ήρθε η ώρα για γενική πανελλαδική πανεργατική απεργία με την συμμετοχή του φοιτητικού κινήματος, αλλά και σύσσωμου του λαού.
 
Καλούμε και τη ΓΣΕΕ σε άμεση προκήρυξη απεργίας για την Τετάρτη.
 
Απαιτούμε:
 
– Άμεση λήψη μέτρων ασφαλείας σε όλες τις γραμμές σταθερής τροχιάς του πανελλαδικού και αστικού σιδηροδρομικού δικτύου (ΟΣΕ-ΣΤΑΣΥ-ΤΡΑΜ), καθώς και σε όλα τα αστικά δίκτυα μεταφορών προσώπων (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ,ΟΑΣΘ κλπ.) με την εφαρμογή συστημάτων ασφαλείας, ανεξαρτήτως κόστους για τις επιχειρήσεις.
 
– Άμεση διαβούλευση με τους εκπροσώπους των εργαζομένων για την εφαρμογή πολιτικών υγείας και ασφάλειας σε όλους τους εργασιακούς χώρους, έτσι ώστε να μη γίνουμε μάρτυρες στο μέλλον αντίστοιχης εθνικής τραγωδίας.
 
Δεν θα ανεχθούμε καμία συγκάλυψη ενεργειών που κόστισαν τις ζωές δεκάδων συνανθρώπων μας.
Απαιτούμε την απόδοση ευθυνών όπου ανήκουν.
 

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 5 ΜΑΡΤΗ ΣΤΙΣ 11ΠΜ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ

 

 

     Αθήνα, 04/03/2023

 

#ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
#ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ στέκεται δίπλα στη 48ωρη απεργία των Σιδηροδρομικών και καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Κυριακή 5 Μάρτη στις 11 το πρωί στο Σύνταγμα.

Τα σωματεία των σιδηροδρομικών είχαν εκδώσει μια σειρά από ανακοινώσεις, δελτία τύπου, είχαν στείλει εξώδικα κι είχαν προκηρύξει απεργίες καταγγέλλοντας τις σοβαρότατες ελλείψεις στα μέτρα ασφάλειας.

Κι όμως, δεν τους άκουσε κανείς.
Κυβερνήσεις τους χλεύαζαν και τους θεωρούσαν εμπόδιο στο κέρδος, δικαστικοί έκριναν τις απεργίες καταχρηστικές, ΜΜΕ δεν ανέδειξαν τα θέματα.

Οφείλουμε εμείς την Κυριακή στις 11.00, δίπλα στους σιδηροδρομικούς, να γίνουμε η φωνή των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους!

Δεν ήταν ανθρώπινο λάθος. Ήταν προσχεδιασμενο έγκλημα.

Να μην λείψει κανείς! Να αλλάξουμε επιτέλους το μέλλον της χώρας μας!

Κανένα έγκλημα να μη μείνει ατιμώρητο! Ποτέ ξανά!

#ΜΑΖΙ_ΔΥΝΑΤΟΙ

Παλλαϊκή διαμαρτυρία για τις αδικοχαμένες ζωές των συνανθρώπων μας σήμερα στις 6 μμ στην πλ. Συντάγματος

  Αθήνα, 02/03/2023

                       Η σημερινή πανκαλλιτεχνική κινητοποίηση δεν μπορεί παρά να μετατραπεί σε παλλαϊκή διαμαρτυρία για τις αδικοχαμένες ζωές των συνανθρώπων μας από τις φονικές πολιτικές απαξίωσης του δημοσίου αγαθού των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών.
                       Για όλους τους ανθρώπους που χάθηκαν σε αυτήν την Τραγωδία, τους εργαζόμενους που σκοτώθηκαν εν ώρα εργασίας, τους συγγενείς και φίλους που θρηνούν ή ακόμα ψάχνουν τους αγαπημένους τους, όλους εμάς που άναυδοι παρακολουθούμε λεπτό προς λεπτό τις εξελίξεις της πιο θανατηφόρας σύγκρουσης τρένων στην χώρα μας, σας καλούμε να συναντηθούμε όλοι μαζί στο δρόμο, να βρούμε τον τρόπο να εκφράσουμε τη θλίψη και την οργή που μας ξεπερνά, να αντισταθούμε στη βίαιη και αναίτια σημερινή καταστολή που δεχθήκαμε, να φωνάξουμε όχι στη συγκάλυψη.
                       Τα σωματεία των εργαζομένων είχαν μιλήσει ξανά και ξανά. Δεν τα άκουσε κανείς.
                       Δεν θα ανεχτούμε πάλι το ψέμα του μεμονωμένου περιστατικού. Δεν είναι ατομική η ευθύνη, δεν είναι ένα ανθρώπινο λάθος, είναι μια ιδιωτική εταιρία που αυθαιρετεί, ένα κράτος που δολοφονεί. Θα μπορούσε να είναι οποιοδήποτε από εμάς.
                       Σας καλούμε όλους και όλες σε πορεία διαμαρτυρίας στις 18:00 στο Σύνταγμα
Ποτέ ξανά.
 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ 2 ΜΑΡΤΗ

   Αθήνα, 01/03/2023

 

Ο Μάρτιος του 2023 μπήκε με μια δυσβάστακτη τραγωδία. Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στις οικογένειες των θυμάτων του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος και ευχόμαστε στους τραυματίες ταχύτατη ανάρρωση.

Αυτή την ώρα του πένθους είναι αυτονόητο ότι αναβάλλουμε την προγραμματισμένη μουσική διαμαρτυρία με δεκάδες καλλιτέχνες, που θα ελάμβανε χώρα αύριο, Πέμπτη 2 Μαρτίου, έξω από το Θέατρο Μαρία Κάλλας, πρώην Ολύμπια.

Καλή δύναμη στους διασώστες, τους νοσηλευτές και σε όσους επιχειρούν αυτή τη στιγμή στο πεδίο της τραγωδίας.

#ΠΟΘΑ 

#ΣΕΗ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΣ ΤΟΥ ΣΕΗ και ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ:

Συναδέλφισες και συνάδελφοι,
 
πέρασε ένα έντονο τετραήμερο γεμάτο με δράσεις για τα ζητήματα που έχουν προκύψει με το ΠΔ 85/2022.
 

Αρχικά,

από την Παρασκευή 24 Φλεβάρη έως και την Κυριακή 26 Φλεβάρη το Θέατρο της Μονής Λαζαριστών και η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών τέλεσαν υπό κατάληψη ως πράξη αλληλεγγύης στην υπάρχουσα κατάληψη του Βασιλικού Θεάτρου από σπουδαστές και σπουδάστριες, καθώς και στις υπόλοιπες καταλήψεις θεάτρων και σχολών της χώρας.
Ως κορύφωση της κίνησης αυτής, το σώμα των ηθοποιών του ΚΘΒΕ, την Κυριακή 26 Φλεβάρη στις 17:00 άνοιξε τη σκηνή του μικρού θεάτρου της Μονής Λαζαριστών για την παράσταση “Σ’εσάς που με ακούτε”, πέντε λέξεις που έγιναν το σύνθημα του καλλιτεχνικού κινήματος στη χώρα. Η παράσταση γέμισε, ενώ ακολούθησε και συζήτηση.
Την ίδια στιγμή (Κυριακή), στο Βερολίνο, πόλη των ηρώων του έργου, έξω από το θέατρο της Volksbühne, στην πλατεία Ρόζα Λούξεμπουργκ, κάλεσε σε συγκέντρωση αλληλεγγύης στις δίκαιες διεκδικήσεις μας, κατά την οποία διαβάστηκαν στο κοινό ανακοινώσεις σπουδαστών και καλλιτεχνών.
 
Το Σάββατο και την Κυριακή, οι σπουδαστές του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και αντιπροσωπεία του ΔΣ του ΣΕΗ αντίστοιχα, παρενέβησαν στις καρναβαλικές εκδηλώσεις της Πάτρας και του Δήμου Νίκαιας – Ρέντη (πάλι αντίστοιχα).
 
ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ:
 
– την Τετάρτη 1/3/2023, προγραμματίζουμε την κατάθεση της πρότασης τροπολογίας όλων των Σωματείων και της ΠΟΘΑ στον Πρόεδρο της Βουλής κ. Τασούλα με ταυτόχρονη κοινοποίηση σε όλα τα κόμματα
– Την Πέμπτη 2/3/2023, συντονιζόμαστε με την απογευματινή συγκέντρωση στο Σύνταγμα στο οποίο καλούν οι καταλήψεις και μεταθέτουμε για τότε τη συναυλία που οργανώνουμε (θα ακολουθήσει νεότερη ανακοίνωση γι αυτήν)
 
– ενώ για την Παρασκευή 3/3/2023 μετατέθηκε το πρώτο ραντεβού με την ΠΕΘ
 
 
#ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ
 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΣ ΣΕΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ

Το ΣΕΗ δηλώνει τη βαθιά ανησυχία του σχετικά με τα – τουλάχιστον αξιοπερίεργα – τεκταινόμενα στην Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, όπως αυτά αποτυπώνονται από χτες σε σχετικά δημοσιεύματα του Τύπου.
Μας απασχολεί ιδιαίτερα το ότι η Διοίκηση του Θεάτρου Τέχνης επικαλούμενη την “μη ύπαρξη συλλόγου σπουδαστών” δεν πήρε θέση απέναντι στα ζητήματα που επί πολλούς μήνες θέτουν οι σπουδαστές και, πολύ περισσότερο, εξέθεσε – σύμφωνα με τα όσα καταγγέλονται – ακόμα και εμπιστευτικές επιστολές τους στα ίδια τα πρόσωπα για τα οποία το σώμα της συνέλευσης των μαθητών έθεσε θέμα.
Επιπλέον, η καταγγελόμενη τρομοκράτηση των σπουδαστών με θυροκόλληση ΦΕΚ στη σχολή και – κυρίως – η απόρριψη του αιτήματός τους για ακρόαση από το ΔΣ μας ανησυχεί επίσης, καθώς τέτοιου είδους τακτικές δε συνάδουν με την εκπαιδευτική και καλλιτεχνική λειτουργία, ιδίως για ένα θέατρο με τόσο μακρά και βαριά ιστορία στην πολιτιστική ζωή του τόπου μας.
Το δε γεγονός του εξαναγκασμού σε παραίτηση δύο ιστορικών στελεχών του ΔΣ του Θεάτρου και μελών του Σωματείου μας, επί σειρά ετών καθηγητών στη σχολή αυτή, αλλά και σπουδαίων καλλιτεχνών με μακρά επίσης παρακαταθήκη, καταδεικνύει πως οι χειρισμοί του ΔΣ του Θεάτρου Τέχνης υπήρξαν τουλάχιστον ατυχείς και σε καμία περίπτωση προς την κατεύθυνση επίλυσης σοβαρών ζητημάτων, που άπτονται της ελευθερίας έκφρασης, αλλά και προστασίας θεμελιωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων.
Σε μια συγκυρία, που σύσσωμος ο καλλιτεχνικός κόσμος, επαγγελματίες και σπουδαστές, βρίσκεται πάνω από δύο μήνες στο δρόμο προασπιζόμενος την αξία των καλλιτεχνικών σπουδών, τέτοιες πρακτικές δε βοηθούν και σίγουρα μας πηγαίνουν πολύ πίσω, διακινδυνεύοντας εκτός των άλλων την ίδια την αξία του αγώνα μας.
Δεδομένου ότι μετά τις παραιτήσεις δεν υφίσταται πλέον το ΔΣ του θεάτρου Τέχνης, καλούμε τώρα τη Γενική Συνέλευσή του να σταθεί στο ύψος του εκπαιδευτικού και καλλιτεχνικού της καθήκοντος, της ιστορίας αυτού του θεάτρου, της άμεσης σχέσης της Σχολής του με όλες τις υπόλοιπες και να επανεξετάσει τη στάση της προς μια οριστική και καθαρή λύση αφενός απέναντι στα αιτήματα των σπουδαστών της Σχολής, αφετέρου προς την διασφάλιση του έτους τους και την αποτροπή του κινδύνου να μην ολοκληρωθεί.
Η επί τόσο καιρό “σιωπή” του θεάτρου για αυτά τα ζητήματα υπονομεύει αντικειμενικά τη θέση των σπουδαστών και, σύμφωνα με τα όσα καταγγέλονται, καλλιεργεί κλίμα ανασφάλειας και φόβου στη Σχολή, κάτι που, φυσικά, δεν έχει θέση στην καλλιτεχνική παιδεία που προασπιζόμαστε.
 
 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ 21 ΦΛΕΒΑΡΗ

    Αθήνα, 22/02/2023

 

ΨΗΦΙΣΜΑ – ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ
 
65 ημέρες μετά την έκδοση του ΠΔ 85/2022 η κυβέρνηση, μετά τα ΜΑΤ έξω από το κτήριο Τσίλερ, έδωσε εντολή επίσης στα ΜΑΤ να καταστείλουν άγρια εκπαιδευτικούς και σπουδαστές καλλιτέχνες που διαδήλωναν ειρηνικά έξω από το Μέγαρο Μουσικής στα πλαίσια προεκλογικής εκδήλωσης. Ως σωματείο καταγγέλλουμε την κρατική βία και δηλώνουμε τον πλήρη αποτροπιασμό μας για τις εικόνες αστυνομικών με όπλα έξω από χώρους πολιτισμού – τους ΧΩΡΟΥΣ ΜΑΣ δηλαδή – ενάντια σε εκπαιδευτικούς και καλλιτέχνες.
 
Φαίνεται πως ενοχλούμε και ενοχλούμε πολύ.
 
Άλλωστε, χρειάστηκαν δύο μήνες αγώνα των καλλιτεχνών και σπουδαστών (απεργίες, πορείες, παρεμβάσεις, καταλήψεις), παραιτήσεις διδακτικού προσωπικού και ξεσηκωμός και φοιτητών συναφών τμημάτων ΑΕΙ (που τελούν επίσης υπό κατάληψη), προκειμένου η κυβέρνηση να δεσμευτεί μέσω του Πρωθυπουργού πως μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα κατέθεταν “νομοθετική ρύθμιση”.
 
Η “νομοθετική ρύθμιση” έγινε τελικά ΚΥΑ που δεν περνά από κοινοβουλευτικό έλεγχο και, φυσικά, – για όσους γνωρίζουν νομικά – είναι υποδεέστερη από έναν νόμο ή το Προεδρικό Διάταγμα και ως τέτοια είναι εξαιρετικά ευάλωτη σε προσφυγές ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.
 
Η προτεινόμενη ΚΥΑ, λοιπόν, βελτιώνει – πράγματι – τις αποδοχές των καλλιτεχνών με καθιέρωση ειδικής μισθολογικής κατηγορίας ισότιμης με ΤΕ (τεχνολογικής εκπαίδευσης). Με μια πολύ σημαντική παγίδα όμως επιβεβαιώνοντας την πίστη μας πως «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες»:
 
1. Η ΚΥΑ αυτή δεν μας κατατάσσει σε ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ, αφού δεν προσδιορίζει προσόντα διορισμού. Το μόνο που προσφέρουν είναι μια ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ μισθολογική αναβάθμιση, η οποία εξασφαλίζεται, όμως, για οποιονδήποτε προσληφθεί για το “έργο” αυτό (πχ. ηθοποιού, σκηνογράφου, κλπ. ). Δηλαδή, όλοι ΣΥΛΛΗΒΔΗΝ οι διπλωματούχοι τριετούς φοίτησης ΑΝΩΤΕΡΩΝ και αναγνωρισμένων από τον νόμο και το Σύνταγμα σχολών, οι απόφοιτοι διετούς φοίτησης ΙΕΚ / ΔΙΕΚ, οι απόφοιτοι Κολεγίων ή ακόμα και εμπειρικοί καλλιτέχνες – χωρίς καν πτυχίο ή δίπλωμα σχετικό με τα καλλιτεχνικά – αν προσληφθούν για ΕΡΓΟ (ηθοποιού, σκηνογράφου, κλπ.) θα αμείβονται με τον ΙΔΙΟ μισθό.
2. Έτσι, λοιπόν, δεν έχουμε αναγνώριση των σπουδών μας και προφανώς δεν έχουμε ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ των ΑΝΩΤΕΡΩΝ σχολών από όλες τις υπόλοιπες σχολές άλλου τύπου.
3. Παράλληλα, η ΚΥΑ δεν τροποποιεί το ΠΔ 85/2022, όπως ζητάμε τόσο καιρό.
4. Αυτό, φυσικά, δημιουργεί κι άλλα προβλήματα. Πώς θα προκηρύσσονται οι θέσεις; Θα προκηρύσσονται ως ΔΕ και θα αμείβονται ισότιμα με ΤΕ; Κι είμαστε βέβαιοι πως αυτό δεν θα δημιουργεί λόγο για συνεχείς ενστάσεις και συνεχείς αποκλεισμούς;
 
Για να το πούμε απλά.
Δεν είμαστε 2 ολόκληρους μήνες στον δρόμο για 179 ευρώ (όση είναι η μισθολογική διαφορά από την κατηγορία ΔΕ στην ΤΕ). Αν η Κυβέρνηση πιστεύει πως με αναλογική εφαρμογή της επιδοματικής πολιτικής των energy/market/fuel/tourism passes θα λύσει το πρόβλημα, είναι βαθιά γελασμένη και εξοργιστικά ανάλγητη.
Δεν παλεύουμε για επιδόματα. Παλεύουμε για ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. Για την αναγνώριση των σπουδών μας. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ.
 
Δεν ζητάμε σε καμία περίπτωση αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Ζητάμε – εντός των προβλέψεων του άρθρου 16 – υπαγωγή όλων των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών και των εργαζομένων στην Τέχνη και στον Πολιτισμό, στην κατηγορία Τ.Ε. (πλην αυτών που ήδη ανήκουν στην κατηγορία Π.Ε.), κάτι το οποίο γίνεται και έχει ήδη γίνει σε πολλές άλλες περιπτώσεις.
 
Φυσικά, τα αιτήματά μας για ίδρυση δημόσιας τριτοβάθμιας ανώτατης καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και ενιαίας δημόσιας καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, σε όλες τις βαθμίδες και της ενίσχυσης του σπουδαστικού σώματος με παροχές σίτισης, στέγασης και δωρεάν συγγραμμάτων παραμένουν ενεργά μαζί με όλο το πεδίο των διεκδικήσεών μας.
 
Γνωρίζουμε πως ήδη έχουμε κερδίσει πολλά. Πέρα από την διόλου αμελητέα μισθολογική αναβάθμιση, για πρώτη φορά η κοινωνία γνωρίζει το ισχύον πλαίσιο των διπλωμάτων μας, για πρώτη φορά το Πανεπιστήμιο παραστατικών τεχνών και η αιτούμενη εξομοίωση για τα παλιά διπλώματα μπήκαν στο Δημόσιο διάλογο σε επίπεδο δημόσιων δεσμεύσεων.
 
Έχουμε όμως ακόμα πολλά να διεκδικήσουμε.
 
Έχοντας έναν πολυμετωπικό αγώνα μπροστά μας, ήδη ξεκινήσαμε τις διαπραγματεύσεις για ΣΣΕ με την ΠΕΘ, συντηρώντας τις δυνάμεις και την αγωνιστικότητά μας,
 
Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΕ ΤΟ ΔΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΡΑΣΕΙΣ:
 
Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου, ηλεκτρονική “παράσταση διαμαρτυρίας” στο online event του deree college “Tα Deree Info Sessions παρουσιάζουν τη Σχολή Καλών και Παραστατικών Τεχνών Frances Rich”.
 
Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου, συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 12.00 μμ
 
Παρασκευή 24 Φεβρουάριου, συνάντηση με ΠΕΘ για ΣΣΕ
 
Σαββατοκύριακο, συντονισμός με σπουδαστές για ευρωπαϊκή ημέρα δράσης – “κατάληψη” Πλατείας Συντάγματος
 
Καθαρά Δευτέρα, συναυλία στα προπύλαια ή το σύνταγμα
 
μετά την Καθαρά Δευτέρα:
 
– συλλογική σύμβαση με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας και 2η συνάντηση για ΣΣΕ με ΕΝΘΕΠΑ
 
– διασωματειακή ημερίδα για την εκπαίδευση
 
– σύσταση διακαλλιτεχνικής ομάδας εργασίας από τα σωματεία για το “τι πανεπιστήμιο θέλουμε”
 
– κήρυξη νέας απεργίας σε συνεργασία με τα άλλα καλλιτεχνικά σωματεία
 
– Αναλόγως της πορείας των διαπραγματεύσεων με το ΥΠΠΟΑ, που φυσικά θα συνοδεύονται με Κινητοποιήσεις, κατάθεση τροπολογίας σε όλα τα κόμματα, η οποία θα επεκτείνει τον Ν.4325/15 που ισχύει για τους μουσικούς στους ΟΤΑ.
 
Επειδή ο αγώνας είναι διαρκείας, μαραθώνιος και όχι αγώνας 100 μέτρων,
 
– σκεφτόμαστε από τώρα πως το καλοκαίρι διοργανώνεται το φεστιβάλ Αθηνών και πώς θα μπορούσαν – αν χρειαστεί – να συνεχίσουν και εκεί οι κινητοποιήσεις μας, καλώντας τα καλλιτεχνικά σωματεία στον σχεδιασμό τους.